A megrendelések kezelése

Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan kell kezelni a megrendeléseket. Miután az ügyfél megrendel valamit a webáruházadban, a megrendelésről értesítést kapsz. Ezután várd meg, amíg az ügyfél fizetése megérkezik. Majd állítsd be a megrendelést fizetettként, és küld el a szállítmányt az ügyfélnek. Ezután megjelölheted a rendelést Teljesítettként. Vess egy pillantást az alábbi lépésekre:

1. Miután a megrendelő a webáruházban megerősítette megrendelését, e-mailben kapsz róla értesítést te és az ügyfeled is. A megerősítés a no-reply@webnode.com e-mail címen érkezik.

TIPP: Hozz létre egy új kapcsolatot a no-reply@webnode.com címre a postafiókodban, és győződj meg arról, hogy az automatikus e-mailek mindig megérkeznek és nem a spam mappába kerülnek kézbesítésre.

A megrendelés visszaigazolása, amelyet e-mailben kapsz tőlünk így fog kinézni:  

 a-megrendelesek-kezelese

2. Megrendelés szerkesztését a megrendelés végén található linkre kattintva érheted el.

a-megrendelesek-kezelese

A megrendeléseket a Saját weboldalaim oldalon is kezelheted, csak kattints a kiválasztott webáruházra. A következő lépés a webáruház beállításait jeleníti meg. Kattints a Megrendelések linkre.

a-megrendelesek-kezelese

3. Megjelenik a megrendelések listája. A megrendelés szerkesztéséhez kattints a kiválasztott megrendelésre a listából.

a-megrendelesek-kezelese

4. Ezután megjelennek a megrendelés részletei, ahol rendezheted a rendelést és megváltoztathatod annak állapotát.

a-megrendelesek-kezelese

 5. Miután megkaptad a befizetést az ügyféltől, a megrendelést a "Beállítás befizetettként" gombra kattintva jelölheted kifizettnek.

a-megrendelesek-kezelese

A megrendelés állapotának módosítása után megjelenik a befizetett összeg és a befizetés dátuma. Szükség esetén a megrendelés újra megjelölheted nem fizetettként is.

a-megrendelesek-kezelese

A megrendelés állapotát manuálisan kell módosítani, kivéve a PayPal kifizetéseket.

Ha az ügyfélnek különleges követelményei vannak, akkor a megjegyzések mezőben jegyzetet adhatsz hozzá. Mindenképpen mentsd el a módosításokat a Mentés gombra kattintva.

a-megrendelesek-kezelese

6. A befizetés jóváírása után elküldheted a terméket az ügyfélnek. Miután elküldted a csomagot, megjelölheted a rendelést teljesítettként, ha rákattintasz a Rendelés teljesítése lehetőségre.

a-megrendelesek-kezelese

7. A következő lépésben meg tudod adni a csomagszámot a nyomonkövetéshez.

 

A küldemény nyomon követésének engedélyezéséhez először új szállítási módot kell beállítanod, majd add meg az URL-címet, amelyet közvetlenül a szállítmányozó cégtől kaphatsz meg. Tekintsd meg a szállítási követés beállításának részletes útmutatóját. Ez a lehetőség többek között DHL számára is elérhető. Az eljárás hasonló lesz más fuvarozók esetében.

 

Ugyanabban az ablakban a rendelés visszaigazolását is elküldheted az ügyfélnek a Visszaigazoló e-mail küldése megjelölésével, majd a Rendelés teljesítése gombra kattintva.

a-megrendelesek-kezelese

8. A megrendelést kifizették, elküldted és teljesítettnek jelölted. Most már archiválhatod az Archivált megrendelés lehetőségre kattintva. A megrendelés ezután átkerül az archívumba, és nem jelenik meg az aktív rendelések között. Törölheted is a megrendelését a Megrendelés törlése lehetőségre kattintva. Az archiválás alkalmas feldolgozott megrendeléshez, míg a megrendelés törlése alkalmazható érvénytelenített, felfüggesztett megrendeléshez vagy hasonló esetekben.

A megrendelést a Rendelés nyomtatása gombra kattintva kinyomtathatod.

A Megrendelések listájánál lehetőség van a megrendelések kategóriák szerinti szűrésére - Nyitott vagy Archivált rendelések. Megadhatod, hogy nyitott vagy archivált megbízások kerüljenek megjelenítésre a listában. Egy adott megrendelés kategóriájának megtekintéséhez kattints a jobb oldali nyílra a Megjelenítés felirat mellett, és válaszd ki a kívánt kategóriát.

a-megrendelesek-kezelese

 


Nem találja a választ a kérdésére?