Így készíts blogot – részletes útmutató

Step by step guide to blog

Index

Mi az a blog?

A blog a weboldal egy fajtája, amely a rendszeresen közzétett tartalmakon alapszik. Ez a tartalom általában olyan cikk alakú, amely egy témával többé-kevésbé mélyreható módon foglalkozik. A blog fő tartalmi típusa lehet videók (videoblog vagy vlog) vagy képek (fotóblog) is.

Miért kezdjek blogot írni?

Akár személyes, akár szakmai, a blog létrehozása különböző célok elérését teszi lehetővé, amelyek nincsenek egy hagyományos weboldal vagy online áruház elérhetőségében.

Hatósági szerepvállalás egy témában

Szakértő vagy egy bizonyos témában? A blog nagyszerű módja a személyes márka fejlesztésének. Számos lehetőséget hozhat; az állásajánlat megszerzésétől a konferenciákon vagy más médiában való részvételre szóló javaslatok fogadásáig.

Üzleti szinten ez segít abban, hogy hatóságként érvényesülj egy adott területen. Ha kapcsolatba lépsz a célközönséggel, mielőtt még vásárolni akarnak, előnyt jelent termékek vagy szolgáltatások eladásakor.

A tanulási folyamat dokumentálása

A blog indításához nem kell szakértőnek lenned. Megoszthatod tapasztalataidat valami új elsajátításáról, és dokumentálhatod az egész folyamatot. Ha egy ideig ezt csinálod, pillanatok alatt tekintélyt szerezhetsz a témában. Az egyetlen követelmény az érdeklődés és a kitartás.

Egy vállalat termékeinek vagy szolgáltatásainak népszerűsítése

A legtöbb üzleti weboldal a termékek és a vállalat bemutatására összpontosít. Egy blog megléte megkönnyíti a potenciális ügyfelek elérését, amikor a vásárlás előtt kutatják a témát.

Például, ha valaki futni futni kezd, lehet elolvas egy blogbejegyzést, amely elmagyarázza a sérülések megelőzését, ahol felfedezi a megfelelő futócipő fontosságát. Ezután elolvashat egy másik cikket, amely összehasonlítja a különböző típusú cipőket. Néhány nap múlva meglátogathatja az üzletet vásárlás céljából.

Ha eljutottál a potenciális vásárlóhoz, mielőtt még „vásárlási módban” volt, akkor előnyt jelent a vállalatnak, amikor megjelenik a vásárlási szándék. Ennek a tartalomnak közvetlen értékesítési cél nélkül nincs helye máshol a cipőboltban, csak a blogban.

Ugyanez vonatkozik mindenféle termékre és szolgáltatásra, a fényképezéstől a konyhai kellékekig. A témáról való ismeretek nyújtása mindig előnyösebb, mint ezt nem téve, félve az „ingyenes információ eladásától”.

Szolgálj találkozási pontként egy adott közösség számára

A blognak nem feltétlenül egyirányú kommunikációs csatornának kell lennie, ahol egy ember ír, a többi pedig olvas.

A megjegyzések vagy akár egy fórum lehetőségének bevonása más emberek interakciójához nagyszerű módja annak, hogy befolyásoljuk és kapcsolatba lépjünk egy adott közösséggel.

Manapság a közösségi hálózatok, mint például a Facebook, a Quora vagy akár a Reddit, sokféle közösséggel bővítenek mindenféle témát. Lehetőség szerint jobb, ha van erre saját tered. A saját hely lehetővé teszi például e-mail lista létrehozását. Ez a fajta harmadik fél közösség azonban nagyon hasznos lesz blogod népszerűsítésében.

Forgalmat szerezhetsz üzleti weboldal vagy online áruház számára

Amikor új cikket teszel közzé, blogod esélyes lehet arra, hogy megjelenjen a keresőmotorokban a tartalmadhoz kapcsolódó kifejezésekre keresésékor. Amikor valaki felkeresi ezt a cikket, más oldalakat vagy cikkeket is láthat a webhelyeden. Ilyen módon a blognak köszönhetően olyan látogatásokra is szert lehet tenni, amelyek egyébként nem történnének meg.

Ezenkívül az egyik legfontosabb helymeghatározási tényező a más webhelyekről érkező linkek. Bonyolultabb linket szerezni egy üzleti weboldal kezdőlapjára, mint egy érdekes tartalmú blogcikkre.

Ez az oka annak, hogy a vállalatok és magánszemélyek blogokat készítenek. Jó hír, hogy még egy kis blog is versenyezhet a nagyvállalatokkal. Csak vonzóbb és relevánsabb tartalomra van szükséged, mint amilyen a versenytársaké.

Hol kezdjem

Mielőtt elkezdenéd írni a különféle cikkeket, 3 döntést kell meghoznod: Mi lesz a blog témája vagy réspiaci termék, milyen domain névvel fog rendelkezni, és hogyan fogod létrehozni a blogodat.

1.Válassz témát vagy résterméket

Általánosságban elmondható, hogy ez a legkönnyebb döntés.

Ha van konkrét vállalkozásod vagy hobbid, akkor nem kell tovább gondolkodnod. Azonban ha azért akarsz létrehozni blogot, hogy pénzt keress termékek ajánlásával vagy reklámozásával, akkor ezen még gondolkoznod kell egy kicsit.

Általánosságban elmondható, hogy minél konkrétabb egy téma, annál valószínűbb, hogy sikerrel jársz, mivel könnyebb lesz releváns tartalmat írni, és kevesebb lesz a versengés. Ha azonban egy téma túl specifikus, akkor kevesebb érdeklődő lesz.

A réstermék egy nagyobb piac specifikus része. Például a golf kiegészítők rést jelentenek a sportdivat piacán. Jó réstermék az, amelyiknek alig vagy egyáltalán nincs versenye, és ésszerű a keresési volumene.

Internetes keresésekkel és az első eredmények elemzésével láthatod, hogy mekkora verseny van egy résterméket illetően. Használj olyan eszközöket, mint a Google Trends, hogy lássa az érdeklődést idővel. Vess egy pillantást erre a bejegyzésre további ötletekért.

2.Válassz egy tárhely módszert

Minden blog, online áruház vagy weboldal működéséhez három elemre van szükség:

  • Tárhely: Az a hely, ahol a blog részét képező fájlok (szövegek, fényképek, videók …) találhatók. Általában egy mappa egy online szerveren.

  • Domain: Az a név, amely segít a böngészőnek megtalálni a blog fájljait, így megjelenítheted őket.

  • Tartalomkezelő rendszer (CMS): Az a szoftver, amely lehetővé teszi a blog létrehozását és az új tartalom feltöltését anélkül, hogy minden oldalt a semmiből kellene leprogramoznod.

Blogot (vagy bármely online projektet) kétféle módon lehet létrehozni. Tárhelyet és domaint bérelhetsz, majd “telepíthetsz” a tárhelyeddel kompatibilis tartalomkezelőt, vagy használj olyan online tartalomkezelőt, amely mindent egy helyen tartalmaz (tárhely, domain és CMS)

Ha úgy döntesz, hogy az egyes elemeket önállóan veszed meg, akkor minden lehetőséged megvan a testreszabására részletekbe menően, de felelősséggel tartozol azok műszaki működéséért is. A blog testreszabásához és folyamatos működéséhez gyakran meg kell adnod a kódot. Ezért ez a megoldás a legalkalmasabb azok számára, akik rendelkeznek műszaki ismeretekkel vagy idővel, hogy megtanulják azokat.

Online tartalomkezelő rendszer használatával limitáltabb lehetőséged van az egyes elemek testreszabására. A blog létrehozása és karbantartása során azonban sok időt spórolsz. Ezt az időt befektetheted azokba az elemekbe, amelyek valóban meghozzák a sikert; jó tartalom és promóció.

A múltban az online tartalomkezelőknek kevesebb lehetőségük volt a SEO konfigurálására. Ma már maga a CMS és a keresőmotorok is fejlődtek, és a SEO-ban gyakorlatilag nincs különbség.

Akár mindent magad csinálsz, akár online CMS-t használsz, a domain és annak tartalma mindig a tiéd lesz, és bármikor átviheted máshova, amikor csak akarod.

Ebben az útmutatóban megmutatjuk, hogyan lehet blogot létrehozni a Webnode webszerkesztővel. Ez a legjobb megoldás kezdőknek és olyan embereknek, akik elsősorban a blog tartalmára akarnak koncentrálni.

3.Válassz egy domain nevet

Ha már van weboldalad vagy webáruházad, akkor feltétlenül ajánlott a blogot felvenni a domainedbe. Így a blogon keresztül kapott látogatások és linkek értéket adnak az egész weboldalnak. Ezenkívül az új tartalom rendszeres közzétételével a keresőmotorok gyakrabban ellenőrzik a weboldaladat.

A blog weblapra történő felvételének legjobb módja, ha egy mappán keresztül teszed meg. Például www.weboldalam.com/blog. Egyes szolgáltatók felajánlják annak létrehozását egy aldomainben (blog.weboldalam.com). Bár elméletileg nincs különbség, rengeteg dokumentáció létezik azokról a blogokról, amelyek jelentős javulást tettek a SEO-ban azáltal, hogy egy aldomainről egy mappába költöztek.

Ha blogod célja nem egy meglévő weboldal támogatása, és reklámozással vagy termék ajánlásokkal szeretnél pénzt keresni, akkor be kell szerezned egy domain nevet.

Javasoljuk, hogy a domain neved legyen rövid, könnyen megjegyezhető és kapcsolódjon a blog témájához. Lehet, nehéz lesz olyan domain nevet találni, amelyet még nem használnak.

Amikor regisztrálsz a Webnode-nál, a blog a http://blogom.webnode.com/ típusú aldomain alatt lesz megtalálható. Ez az aldomain időbeli korlátozás nélkül ingyenesen használható, amely egy jó módszer arra, hogy megtapasztalhasd saját blogod működtetését, mielőtt pénzt fektetnél bele.

Amíg a megfelelő domain nevet keresed, elkezdheted írni és testre szabni a blog tartalmát. Célszerű azonban saját domain nevet beszerezni. A SEO szempontjából nyújtott előny mellett javítja blogod hitelességét is.

Dióhéjban: a saját domain befektetése több látogatót vonz a blogba, és segít a bizalom kiépítésében.

A blog létrehozása

Miután megvan a téma, a megfelelő domain és kiválasztottad a blog kezelésének módját, elkezdheted blogod létrehozását.

A blogok általában valamivel egyszerűbbek és könnyebben elrendezhetők, mint egy teljes weboldal létrehozása. Van azonban néhány konkrét elem, amelyet figyelembe kell venni.

1.lépés: Struktúra

Javasoljuk, hogy az írás megkezdése előtt tervezd meg blogod felépítését. A struktúra szempontjából a fő célkitűzések a következők:

  • A navigáció megkönnyítése
  • Ösztönözd más elemek felfedezését
  • Ha az a célod, hogy termékeket vagy szolgáltatásokat értékesíts, vezesd a látogatót arra a weboldalra vagy online áruházba, ahol vásárolni tud

Próbáld a struktúrát lehető legvízszintesebben tartani. Készíts egy rövid listát a blog témájához kapcsolódó cikkekről, és csoportosítsd őket kategóriák szerint. Legfeljebb 4–6 kategóriából álljon. Ez a szám lehetővé teszi a látogatók számára, hogy túlterhelés nélkül megtalálják az őket érdeklő tartalmat.

Előfordulhat, hogy egy cikk két különböző kategóriához is kapcsolódik. Emiatt ne aggódj, felveheted mindkettőbe, ugyanazon URL alatt.

Ha a blogod nem része egy weboldalnak vagy webáruháznak, feltétlenül adj meg egy oldalt, amely elérhetőségeket és információkat tartalmaz rólad.

A Webnode blogban kategória létrehozásához egyszerűen csak hozz létre egy új “blogoldalt” és add hozzá a megfelelő cikkeket az új kategóriához.

Blogoldal létrehozása a Webnode felületén

Blogoldal létrehozása a Webnode felületén

2.lépés: Dizájn

Miután világos a blog felépítése, itt az ideje elkezdeni az online eszközzel dolgozni.

Blogod kialakításának elő kell segítenie a felhasználókat a tartalom egyszerű elolvasásában és az abban történő eligazodásban.

Ne feledd, hogy a látogatók jó része a mobiltelefonján fog olvasni. A Webnode egyik nagy előnye, hogy minden sablon reszponzív, tehát automatikusan alkalmazkodik bármilyen képernyőmérethez. Olvasóidnak semmilyen eszköz használata nem fog gondot okozni.

Ha még nem tetted meg, regisztrálj a Webnode-ra a blog nevével és e-mail címeddel. Közvetlenül ezután megjelennek a rendelkezésedre álló sablonok.

Saját blog létrehozásakor valószínűleg már van ötleted arról, hogyan nézzen ki. Talán még más blogokat is meglátogattál inspirációért. Ezeket az ötleteket szem előtt tartva válassz egy sablont, ami ennek megfelelően néz ki.

Nem kell, hogy a sablon pontosan megegyezzen az elképzeléseiddel, mert minden vizuális eleme testreszabható. Választhatsz akár egy olyan sablont is, ami nem kifejezetten blog-sablon és testreszabhatod.

Minden sablon előre meghatározott tartalommal rendelkezik, hogy képet adjon a blog és az egyes oldalak felépítésének lehetőségéről. Kezdd azzal, hogy hozzáadod az első lépésben létrehozott kategóriákat, majd testreszabhatod a kezdőlap és a kategória oldalak elrendezését.

Végül állítsd be a színpalettát és a szöveg betűtípusát. A legfontosabb az, hogy a tartalom könnyen olvasható legyen. Ne felejtsd el ellenőrizni a dizájn mobiltelefonról is.

3.lépés: cikkek írása

A cikkek (más néven bejegyzések) tartalmának a blog sarokpontjának kell lennie. A Webnode-hoz hasonló platform használatának legfőbb előnye, hogy a rendszer gondoskodik az összes technikai szempontról, így minden idődet azokra az elemekre fordíthatod, amelyek igazán számítanak: jó tartalom és promóció.

Függetlenül attól, hogy éppen most indítod a blogodat, vagy van már egy ideje, fontos, hogy rendelkezz tartalmi tervvel. Ennek nem kell túl bonyolultnak lennie, csak egy ötletlista. Így, ha nincs inspirációd, rajzolhatsz is rá.

Ha van egy vállalatod vagy affiliate értékesítési blogod, ezt a tartalmi tervet felhasználhatod arra, hogy azt helyezd prioritásba és emeld ki, amelynek több lehetőségük van az ügyfelek vonzására. Például, azok, amelyek kapcsolódnak az általad árusított termékekhez.

Ne hagyd abba ennek a tartalmi tervnek a bővítését. Amikor új ötleteket találsz, add hozzá őket, és fontold meg a megfelelő fontossági sorrendet. Cikkek írása közben távolítsd el őket tartalmi tervből, hogy helyet teremts új ötletek számára.

Hogyan találhatsz ötleteket, amelyekről írhatsz

A tanulási folyamat dokumentálására tervezett napló vagy blog esetében a legtöbb cikk saját személyes tapasztalataidra épül: amit tettél; láttál; vagy átéltél.

Ellenben, ha professzionális blogod van, akkor a blogbejegyzések túlnyomó többsége a probléma megoldásának meghatározására vagy magyarázatára összpontosít.

Ebben a második esetben a legegyszerűbb módja annak, hogy olyan témákat találj, amelyekről írhatsz, ha beleteszed magad a kívánt közönség körébe, és megválaszolod a feltett kérdéseket vagy problémákat. Ennek számos módja van.

„Ötletgyűjtés” vagy a piac ismerete első kézből

Képzeld magad az ügyfél helyébe, keresd a termékedet vagy szolgáltatásodat, és írd le az összes felmerülő kérdést. Ha kapcsolatba lépsz az ügyfelekkel, megismersz néhány gyakran feltett kérdést. Ez lesz az ideális kiindulópont.

Hírek és fejlemények az ágazatodban

Ha az ágazatodhoz kapcsolódó konferenciákon vagy vásárokon veszel részt, ezek fantasztikus források az ötletgyűjtésre. Vedd figyelembe az ellentmondásosabb témákat vagy prezentációs címeket, és írj róluk a fogyasztó szempontjából.

Online közösségek

Az interneten sok olyan hely van, ahol a hallgatóság felveti és megválaszolja a kérdéseket. Facebook Linked-in csoportok, speciális fórumok, Quora, Reddit…

Ezek a közösségek általában rendelkeznek kereső sávval. Használj a piacodhoz kapcsolódó általános kifejezést, és írd le tartalmi tervedbe a legtöbbször megismételt kérdéseket, amelyekre válaszolhatsz. Gyakran látogasd meg ezeket a közösségeket, hogy naprakész legyél az új témákkal kapcsolatban.

Youtube

Sokszor vannak olyan emberek, akik inkább az írott tartalmat részesítik előnyben a videóval szemben. Akár divatblogod, akár konyhabútor-céged van, rengeteg kapcsolódó videót találhatsz a YouTube-on. Keress rá, és nézd meg, milyen videók készülnek a blog témájában. Válaszd ki a legtöbb megtekintéssel rendelkező videókat, és használd őket inspirációként a cikkedhez.

Kapcsolódó keresési kifejezések

A keresőmotorok gyakran mutatnak kapcsolódó kifejezéseket vagy „felhasználói kérdéseket” is. Az olyan eszközök, mint az answerthepublic.com ezeket az információkat arra használják, hogy listát adjanak azokról a kérdésekről, amelyek inspirálhatnak.

A verseny

Keress rá a versenytársaid blogjaira, és nézd meg, milyen témákkal foglalkoznak. Képes vagy-e ugyanarról a témáról részletesebben, könnyebben érthető módon, más szempontból vagy más formátumban írni? Nincs semmi baj azzal, ha a verseny inspirál.

Fordíts figyelmet a versenytársak közösségi média hirdetéseire is. Blog cikket hirdetnek? Ez a tartalom valószínűleg jól működik számukra, célszerű valami hasonlót csinálni.

Keresési trendek

Az olyan eszközök, mint a Google Trends, azokat a témákat mutatják be, amelyek érdeklődése növekszik. Kezdj egy általános kifejezéssel, amely leírja a vállalkozásodat, és áttekinti a kapcsolódó témákat és kérdéseket.

A korábbi legeredményesebb cikkek

Van egy blogod, amely egy ideje már működik? Ellenőrizd, hogy melyik cikkeket látogatták legtöbbször, és hozz létre új cikkeket különböző nézőpontokból.

Hogyan rangsorolhatjuk az ötleteket

Miután tele van tartalmi terved ötletekkel, itt az ideje, hogy rangsorold őket: A legjobb módszer erre a blog sikerének biztosításához az, ha két mutató szerint rangsorolunk: Keresési mennyiség és érték az üzleti vállalkozás számára (ha ez egy pénzkereső blog)

A blog látogatásainak első számú forrását a keresőmotorok jelentik. Ha sikerül jó pozíciót szerezned egy cikknek a blogodból a Google-ban, havonta látogatásokat fogsz kapni. Ha több cikk is helyet kap a keresőmotorokban, blogod növekvő tendenciát mutat a látogatások között, anélkül, hogy a közzétett cikkek számától függene.

Számos eszköz létezik a blogbejegyzésekkel kapcsolatos keresések számának megszerzéséhez. A legismertebbek, például Moz, Semrush vagy Ahref fizetősek. Vannak azonban olyan eszközök, mint a Keyword Generator vagy a Keyword Surfer, amelyek segíthetnek az információk ingyenes megszerzésében.

Ha vállalkozásod van, vagy termékeket szeretnél eladni a blogodon, akkor nincs értelme úgy sok látogatót bevonzani, ha nem keresel vele pénzt. Ebben az esetben adj hozzá egy második oszlopot a tartalmi tervedhez, amely tartalmazza az üzleti értéket, és rendelj hozzá értéket minden ötlethez. 0, ha úgy gondolod, hogy a cikk nem fog eladni, illetve 10, ha a cikk olvasói potenciális vásárlók.

Miután megvan a vállalkozása keresési mennyisége és értéke a tartalmi tervben, először azokat a cikkeket kell megírni, amelyek a vállalkozás számára a legnagyobb értéket képviselik, és a legtöbb keresést tartalmazzák.

A 80/20 szabály

Bár nehéz beismerni, az embereket nem érdekli a céged, terméked és szolgáltatásod. Ha van vállalati blogod, és azt szeretnéd, hogy sikeres legyen, próbálj megfelelni a 80/20 szabálynak.

A tartalom 80%-ának olvasó- és értékközpontúnak kell lennie, a fennmaradó 20%-ot felhasználhatod cégedre és az értékesítésre összpontosító cikkek bemutatására.

Az az ingyenes tudás formájában való érték biztosítása az olvasó számára eleinte rossz értékesítési stratégiának tűnhet, azonban ideális módja annak, hogy tekintélyként tűnj fel egy témában, és elnyerd az olvasó bizalmát.

Minden, amit az olvasó és az online közösség érdekében teszel, később megtérül.

Hogyan lehet jó blog cikkeket írni

Amellett, hogy érdekes és specifikus tartalmat kínálsz olvasóid számára, a megfelelő módon is kell ezt bemutatnod, hogy megőrizd figyelmüket.

Először meg kell szerezned az olvasó figyelmét. Minden webodlal vagy közösségi hálózat tele van olyan elemekkel, amelyek versengenek a látogatók megszerzéséért. Három nagyon erős fegyver szolgál segítségül: a cím, a metaleírás és az első bekezdés.

A cím

Amikor cikkedet a közösségi hálózatokon és a keresőmotorokban is hirdeted, az olvasó csak a cikk címét látja. Nagyon fontos időt szakítani egy vonzó, tartalomhoz illő címre.

  • Használj számokat: A szöveggel teli képernyőn egy szám felhívja a logikus oldalunk figyelmét. Például: “4 módja annak, hogy …”

  • Ígéret és rejtély: Rejts a címbe ígéreteket az olvasó számára. Például: „A titok…”, „Amiről senki nem mesélt neked…”, „Tévedhetetlen trükk…”

  • “Hogyan…” cikkek: Amikor a Google-ben rákeresünk, hogy hogyan kell valamit csinálni, ezeket a szavakat gyakran belefoglaljuk a keresőbe. Ha a címed megegyezik a keresési feltételekkel, akkor nagyobb esélyed van a kattintás megszerzésére.

  • Kérdésekkel ellátott címek: Bármilyen forma, amely nem szokványos, vonzza a figyelmet. Kérdések esetén ez jó módszer, mert közvetlenül kihívja az olvasót. Például: „X vagy Z termék, melyik a jobb?”

  • Ellentmondásos nézőpont: Ha van egy megalapozott igazság egy témáról, akkor ezzel ellentétes nézőpontra hívja fel az olvasó figyelmét, a cikk többi részének meg kell indokolnia a címet, vagy meg kell találnia egy képletet annak tagadására. az olvasó becsapottnak érzi magát. Ez a módszer nagyon jól működik a beszélgetés generálásához.

  • Hosszúság: Tartsd a címet a lehető legrövidebb formában, hogy megakadályozd annak levágását a keresőkben és hogy megkönnyítsd az olvasást.

A cikkek leírásának testreszabásához a Webnode-ban lépj a cikk adminisztrációjába, kattints a módosítani kívánt elemre, és módosítsd a leírást a „Blogbejegyzés SEO beállításai” részben.

A metaleírás

A meta leírás az a szöveg, amely a cím alatt jelenik meg a keresőkben. További információt nyújt a látogatónak, mielőtt a linkre kattintana. Írj vonzó összefoglalót a cikkedről.

A Google-ben a leírás maximális hossza 900 képpont, azaz 155 és 160 karakter között van. Tartsd a leírást 150 alatt, hogy teljesen megjelenjen a keresőben.

A cikk leírásának testreszabásához a Webnode-ban lépj ismét a cikk adminisztrációjába, kattints a módosítani kívánt elemre, és módosítsd a leírást a „Blogbejegyzés SEO beállításai” részben.

Blog bejegyzés SEO beállításai

Blog bejegyzés SEO beállításai

Az első bekezdés

Gratulálunk! A Google vagy a Facebook összes kiadottlehetősége közül a látogató a Te cikkedre kattintott. Azonban még koránt sincs itt az ideje a kikapcsolódásnak.

Az első bekezdés a legfontosabb, azért hogy az olvasó ne távozzon, amint megérkezik. Egy cikk megírása után ellenőrizd az első bekezdést, hogy megbizonyosodj arról, hogy további olvasásra szólít fel.

Számos trükk van ennek elérésére:

  • Megfordított piramis: Az újságírásban gyakran előfordul, hogy a szerkesztő az újság dizájnjának megfelelően megvágja a cikket. A fontos információk elvesztésének elkerülése érdekében az újságírók a legfontosabbakat a hír elejére helyezik. Ugyanezt megteheted a blogodban is. Kezdd a következtetéssel, majd fejtsd ki, hogyan jutottál el ahhoz.

  • Vond bele az olvasót cikkbe: Nincs olyan, ami jobban tetszik, mint látni magunkat egy szövegben. Kezdd a cikkedet egy gyakori probléma ismertetésével, amellyel az olvasó is biztosan szembesült már.

  • Mesélj el egy történetet: Amikor öntudatlanul elkezdünk olvasni egy történetet, tudni akarjuk, mi a vége. Ágyazd be cikkedet egy történetbe. Mutass be egy karaktert, akinek meg kell oldania a problémát, és mondd el, hogyan jut el a megoldáshoz.

  • Ossz meg egy érdekes tényt: Az információk, amelyek ellentmondanak a várakozásoknak, sok figyelmet vonzanak. Ha van ilyen tényed, tedd bele a bevezetőbe, és magyarázd el bővebben a cikk további részében.

Írás stílus

Bár egyre jobban megszokjuk, kényelmetlen egy képernyőn olvasni. Tehát amikor az interneten vagyunk, nem olvasunk el minden szót, hanem gyorsan a tartalomra pillantunk.

A tartalomfogyasztás ilyen fajta megkönnyítése érdekében adaptálhatjuk az írásmódunkat. Kövesd az alábbi tippeket az olvasás megkönnyítése és a kimerültség elkerülése érdekében:

  1. Bekezdések és rövid mondatok: Írj levegősen a szöveg rövid bekezdésekre bontásával. Kerüld az alárendelt vagy a túl hosszú mondatokat.

  2. Ha egy szónak van rövidebb, közvetlenebb a szinonimája, azt használd.

  3. Használj különböző szövegformátumokat; a félkövér vagy a dőlt betű kiválóan kiemeli az ötleteket.

  4. Ha számos elem listába szedhető, miért ne? Ez egy nagyon gyors módszer az olvasás megkönnyítésére.

  5. Az Internet lehetőséget ad a szövegek összekapcsolására. További információkat kínál az olvasónak a releváns linkeken keresztül. Kapcsold össze saját cikkeidet is, hogy elkerüld az ismétlést, és más cikkeket népszerűsíts a blogodban.

Képek és videók

A különböző formátumú tartalmak keverése a legjobb mód az olvasó szórakoztatására. Megkönnyíti a szöveget és megerősíti jelentését.

Próbálj képeket beépíteni a tartalomba. Ha nincs saját fényképed, több olyan weboldal is létezik, ahol képeket találhatsz a blogodhoz. A Webnode szerkesztő kiterjedt képtárat tartalmaz, amelyet ingyen használhatsz bármely online projektben.

A képek mellett a videó az interneten található természetes formátum. Könnyen megemészthető, ezért manapság egyre több időt töltünk online videók megtekintésével.

A videók blogba való felvételének leghatékonyabb módja az, ha feltöltöd őket a YouTube-ra vagy a Vimeo-ra, és beépíted a tartalomba. Így pénzt takarítasz meg a tárhelyükön, és további látogatásokat is szerezhetsz ezekről a portálokról.

Videó beillesztéséhez a Webnode-nál válaszd ki a + jelet annak az oldalnak a részében, ahová a videót fel kívánod tölteni , majd illeszd be a YouTube vagy a Vimeo linket. Utána beállíthatod a méretet és elhelyezheted a videót, ahol csak akarod.

Videó beillesztése a blogodba

Videó beillesztése a blogodba

Mekkora egy blogbejegyzés ideális hossza?

A SEO világában mindenkinek feltették ezt a kérdést, és az az igazság, hogy nincs konkrét válasz.

A blogcikknek olyan hosszúnak kell lennie, amennyi szükséges az olvasó kielégítéséhez, de nem többnek. Ezért a hossz a téma összetettségétől függ. Ha a legújabb póló divatról írsz, talán 1000 szó is elegendő, az adóbevallás elkészítéséről szóló cikkhez viszont 3000 szóra lehet szükség, hogy hasznos legyen.

Ezért tehát a cikk hasznosságának kell a fő célkitűzésnek lennie. Ha két cikk ugyanolyan hasznos, de az egyik kétszer hosszabb, mint a másik, akkor a rövidebb lesz ideális.

Számos tanulmány elemzi a blogcikkek hosszát a Google-ban és más keresőmotorokban elfoglalt helyük szerint. E tanulmányok szerint az ajánlott hossz 2000 szó körül van. Ezek a cikkek azonban nem a hosszúságuk miatt vannak rangsorolva, hanem azért, mert hasznosak az olvasók kérdéseinek megválaszolásában.

A jelek szerint létezik egy minimális hosszúság, körülbelül 300 szó. Ez érthető, mivel kevés olyan téma létezik, amelyről hasznos tartalmat lehetne adni ilyen kis helyen.

Amikor elkészültél, kérdezd meg magadtól, hogy cikked ugyanolyan hasznos lenne-e, ha rövidebb. Ha igen, eltávolíthatod azokat a részeket, amelyek kevesebb mértékben járulnak hozzá. Ha viszont a tartalom minőségét elveszítenéd rövidítéskor, az azt jelenti, hogy a hossza megfelelő.

Hogyan lehet népszerűsíteni a blogot és vonzani a forgalmat?

Ha követted ezt az útmutatót, akkor már elegendő kereséssel rendelkező témát választottál, és optimalizáltad a cikk címét és leírását a látogatások fogadásához.

Itt az ideje, hogy népszerűsítsd a cikkedet, hogy időben természetes és tartós módon kapj látogatásokat.

A cél kettős; 1) A kezdeti vontatás elérése látogatásokkal és megjegyzésekkel a közösségi hálózatokon, és 2) Biztosítani egy középtávú látogatást más blogokon vagy webhelyeken található linkek révén.

Erre számos stratégia létezik. Természetesen végül minden a cikked minőségétől vagy a beszélgetéstől függ, amelyet képes generálni. Használj e módszerek közül egyet vagy többet a céljaid eléréséhez.

  • Oszd meg a cikket közösségi hálózatokon: Ezt a cikk közzétételét követő első napokban többször is megteheted. Feltétlenül változtasd meg a szöveget, hogy ne ismételgesd önmagadat.

  • Kapcsold össze blogodat a közösségi hálózatokkal, és adj hozzá gombokat cikkeidhez, hogy a látogatók meg tudják osztani anélkül, hogy elhagynák a blogot. Facebook-megjegyzéseket is megjeleníthetsz, ami jó módja a beszélgetés kezdeményezésének és más kommentelési rendszerek tipikus spamjének elkerülése. Ezt könnyen elérheted a Webnode-ban a blogbeállítások ablakából.
Blog összekapcsolása a közösségi médiával

Blog összekapcsolása a közösségi médiával

  • E-mail lista készítése: A lehető leghamarabb hozd létre saját levelezőlistádat, a vállalkozás ügyfél listáján, vagy a blogodon található űrlapon keresztül. Amikor közzéteszel egy blogbejegyzést, oszd meg ezt az e-mail listán szereplőkkel. A Webnode lehetővé teszi, hogy a „hírlevél feliratkozás” űrlappal nagyon egyszerűen elkészíthesd saját listádat.
Hírlevél feliratkozási űrlappal e-mail lista készítése

Hírlevél feliratkozási űrlappal e-mail lista készítése

  • Kapcsold össze új cikket más, kapcsolódó cikkekkel: Ez segít abban, hogy látogatásokat szerezz ezekből a cikkekből, és elősegíti a Google számára az új cikk gyors felfedezését. A cikk saját közönsége egyedül nem biztos, hogy elegendő a cikk elhelyezéséhez a keresőmotorokban, ehhez a cikket több ember felé kell prezentálnod. Ehhez a következő stratégiákat használhatod:

    • Facebook/Twitter/Linkedin hirdetések: Ha több órát fektettél be a tartalom megírásába, és annak kereskedelmi értéke van, miért ne fektetnél be 20 eurót az új tartalom népszerűsítéséért?

    • Oszd meg cikked online közösségekben (Quora, Facebook csoportok, Reddit, speciális fórumok …): Ugyanúgy, ahogy különböző online közösségeket használunk a közönségünket foglalkoztató kérdések felkutatására; most ezeket a hálózatokat felhasználhatjuk arra, hogy megválaszoljuk a kérdéseket. Nem egyszerűen csak arról van szó, hogy a cikkeidhez vezető linkeket helyezz el. Légy aktív a kiválasztott közösségekben, segíts az embereknek, válaszold meg kérdéseiket és adott esetben oszd meg cikkeidet.

    • Propaganda és influencerek: Biztosan vannak olyan emberek a piacodon, akik láthatók a közösségi hálózatokon vagy a saját blogjaikon. Kérj tőlük őszinte véleményt az új cikkedről, és hogy tegyék hozzá javaslataikat. Remélhetőleg ezek az influencerek linkelni fogják vagy megosztják a tartalmadat. Vigyázz! Ahhoz, hogy ez a technika működjön, a tartalomnak teljesen eredetinek kell lennie, senki sem fog más weboldalról másolt tartalmakat közzétenni.

Ezeket a lépéseket követve a cikked néhány látogatást fog kapni már az első napokban, és ahelyett, hogy visszatérne a 0-ra, amikor abbahagyod a reklámozást, az idő múlásával továbbra is folyamatosan fogadja a látogatókat.

Milyen gyakran kell publikálnom?

Aktív és/vagy nyereséges blog létrehozásához nem szükséges hetente cikket publikálni. Tölts el időt azoknak a témáknak a felkutatásával, amelyek érdeklik az embereket a saját témádban, és hozz létre eredeti tartalmat, amely segíti olvasóidat.

Ha hónapokig nem teszel közzé új cikkeket, olvasóid azt gondolhatják, hogy a blog elhagyatott lett. Ahhoz, hogy a tevékenység kimutatható legyen, tanácsos cikket írni 2 vagy 3 havonta.

Erre a célra a Webnode-nél létezik egy nagyon hasznos funkció: Időzített közzététel.

Lehet van egy időszakod, amikor több cikket is tudsz írni. Azonnali közzététel helyett lehetőséged van a közzététel dátumának kiválasztására. Ha később kevesebb idő jut a blogodra, akkor is úgy rendezheted, hogy ne tűnjön elhagyottnak.

Blogcikk közzétételének időzítése

Blogcikk közzétételének időzítése

Ez a funkció hasznos azoknál a cikkeknél is, amelyeket egy adott napon kell közzétenni.

Amint több cikk jelenik meg a keresési eredmények között, a blog látogatása növekszik anélkül, hogy sok cikk közzétételére vagy folyamatos promócióra lenne szükség.

Mi van, ha ez kész?

Ne felejtsd el az útmutató elején kitűzött célokat. Bár a sok látogatás vagy felfedezés nagyszerű, valamit kapnod is kell csrébe a befektetett erőfeszítésekért.

Ha webáruházzal vagy üzleti weboldallal rendelkezel, feltétlenül kapcsold össze blogodat ott, ahol releváns. A blogot az ügyfelek körében is népszerűsítheted, ha megosztod annak URL-jét, amikor valamit vásárolnak, vagy az e-mailek aláírásban.

Ha a blogod egy olyan készségről szól, amelyben profi vagy, vagy amelyet csak most tanultál, érdemes egy oldalt feltüntetni az elérhetőségeiddel. Soha nem lehet tudni, hogy milyen lehetőségek adódhatnak a blognak köszönhetően.

Hogyan lehet pénzt keresni egy bloggal?

Kellő kitartással és tervezéssel lehet pénzt keresni a blogoddal, azonban szem előtt kell tartanod, hogy ez nem egyik napról a másikra történik. Az internetes pénzkeresés időt és erőfeszítést igényel.

Általánosságban háromféle módon lehet pénzt keresni egy bloggal: reklámozással, affiliate programokkal vagy a blogon lévő hely kiadásával vállalatok vagy bloggerek számára.

Reklámozás

A fő internetes portálok „kijelzős” hirdetési hálózatokkal rendelkeznek, amelyekhez bármely weboldal csatlakozhat. Amikor ezt megteszed, “kölcsönzöl” egy helyet a blogodon a hálózatnak, ahol szalaghirdetések jelennek meg.

Amikor hirdetéseid X-szer megjelennek, vagy ha valaki egy szalagra kattint, akkor a reklámhálózattal egyeztetett kifizetést kapod. A pénzkeresésnek ez a módja megfelelő a sok látogatást elért blogok számára, ezért egy kis speciális résterméket igényel.

A Webnode az AdSense nevű Google hirdetési hálózattal működik együtt. Ahhoz, hogy részt vehess ebben a hálózatban, csak regisztrálnod kell a weboldalon, és be kell helyezned egy darab kódot a blogodba. Ezt az alábbi lépéseket követve teheted meg.

Google AdSense ID/azonosító beillesztése

Google AdSense ID/azonosító beillesztése

Fontos megtalálni az egyensúlyt a hirdetések száma és azok gazdasági előnyei között. Ha túl messzire megy, akkor elveszítheted a látogatásokat, vagy akár a Google is megbüntethet.

Affiliate programok

Számos vállalat rendelkezik affiliate programokkal az ajánlások révén történő eladások növelése érdekében.

Ezek működése egyszerű. Amikor regisztrálsz a programba, kapsz egy kódot, amelyet hozzáadhatsz a linkjeidhez. Minden alkalommal jutalékot kapsz, amikor valaki az blogod linkjénkeresztül vásárolja meg az általad ajánlott terméket.

Ez a pénzkeresési rendszer a legalkalmasabb a kis blogok számára. Nincs szükséged nagy forgalomra, csak meg kell találnod a módját, hogy elérd az adott termék szempontjából releváns közönséget.

Ha a blogod egy nagyon specifikus réstermékre koncentrál, amelyben van tapasztalatod, akkor könnyen el tudsz érni értékesítéseket.

Az Amazon affiliate programjai a leggyakoribbak, de sok szaküzletnek is van saját programja. Mielőtt affiliate blogot indítanál, végezz egy kis elemzést a különféle meglévő affiliate programokról és az általuk fizetett jutalékokról.

A Webnode is rendelkezik saját affiliate programmal. Regisztrálj és keress 100 dollárt minden Prémium-felhasználóért, amelyet a blogod generál.

Hely kiadása

Ha sikeres blogod van, kéréseket kaphatsz vendég bejegyzések közzétételére. Ez azt jelenti, hogy egy másik cég vagy blogger által írt cikket kell közzétenned.

Mivel a blog tulajdonosaként tartalmat kapsz, anélkül, hogy megírnád, a másik fél ezzel helyet kap a termékei és szolgáltatásai ajánlásaira, és egy, a webhelyére vezető linket.

Ha elfogadod ezt a fajta együttműködést, győződj meg arról, hogy szigorúan megvizsgálod a kapott tartalmat. Ugyanúgy, ahogy az általad írott cikkeknek is eredetinek és hasznosnak kell lenniük a közönség számára. A legjobb módszer erre az, ha nem kötelezed el magadat a tartalom közzétételéért, amíg el nem olvastad.

Az affiliate programokhoz hasonlóan, itt is egyértelműen meg kell jelölni, hogy a blogod melyik cikke a vendég bejegyzés. Ha ezt nem teszed meg, a Google és más keresőmotorok megbüntethetnek a keresőkben.

A fent leírt pénzszerzési módok bármelyikéhez meg kell tartanod az egyensúlyt a promóció és a tartalom hasznossága között.

Rövid távon előnyös lehet több AdSense hirdetést vagy szponzorált tartalmat elhelyezni, de hosszú távon elveszítheted olvasóit, vagy a keresőmotorok megbüntethetnek. Mindig gondolj arra az értékre, amelyet az olvasóidnak nyújtasz.

Ebben az útmutatóban mindent megosztottunk, amit tudnod kell a saját blog indításához és futtatásához. Neked van már?