Így készíts webáruházat: részletes útmutató

Webáruház készítése

Index

El akarod kezdeni a saját üzletedet és extra pénzt keresni mellette? Már van egy fizikai boltod és szeretnéd kiterjeszteni az üzletedet online eladással? El tudod képzelni, hogy te vagy a saját főnököd és dolgozhatsz, ahonnan csak akarsz?

A webáruház létrehozása jó módja az üzlet kezdésnek csökkentett kezdeti befektetéssel. Azonban nem minden arany, ami fénylik. Irreális elvárások és a rossz tervezés az üzlet összeomlásához vezethetnek.

Ebben az útmutatóban elmondjuk, mi mindent kell tudnod ahhoz, hogy a legegyszerűbben hozhasd létre webáruházadat a legnagyobb siker lehetőségével.

1.lépés: Döntsd el, mit szeretnél eladni

Webáruházad sikere egy fontos döntéstől függ – milyen terméket adsz el. Mind a haszonkulcs, a versenytársak, értékesítési és marketing költségek, még a márkajelzés is ettől függ.

Kezdésnek, két fő termékkategória van, a fogyasztói termékek és a réspiaci termékek.

  • A fogyasztói termékek azok az alapvető, nagy keresletű cikkek, amelyeket mind használunk a mindennapokban. Ezek nagy versenyben vannak és jól bevált márkák által irányítottak. Ezek olyan tipikus termékek, amiket megtalálhatsz Amazonon vagy nagy üzletekben, mint például divatcikkek vagy okostelefonok.

  • A réspiaci termékek azok, amelyek egy speciális vásárlói csoportot vagy szükségletet céloznak. Ezek gyakran más termékek alkategóriái. Ezeknél kisebb a verseny, ezért könnyebb értékesíteni a saját márkádat. Ilyen réspiaci termék például a vegán csemegék vagy a laptop cipelő hátizsák.

A réspiaci termék választása melegen ajánlott, mert a kisebb versengés mellett nem kell olyan nagy cégekkel versenyezned az árakkal, mint amilyen az Amazon. Ha meghatározottabb a célközönség, könnyebb lesz tartalmat gyártani és reklámozni a kampányodat, illetve a márkanevedet is gyorsabban népszerűsíteni.

Például, a kézzel készített termékek gyakran sikeresek az interneten. Ezekkel a termékekkel irányítani tudod az egész folyamatot, nincs sok vetélytársuk és a nyilvánosság megbecsüli az értéküket.

Ne aggódj, ha nem vagy túl ügyes, sok termék van még, amit eladhatsz a webáruházadban. Ezekről többet is megtudhatsz alább.

Hogyan válassz megfelelő réspiaci terméket az áruházadhoz?

Sok tényezőt kell számításba venni, amikor terméket választasz, amiben specializálódhatsz.

Ár

Az olcsóbb árukat könnyebb eladni, azonban sok eladásra lesz szükséged ahhoz, hogy a webáruházad költségeit fedezzék. Másik oldalról, amennyiben nagyon drága terméket választasz, az eladási árrés magasabb lesz, kevesebb termék értékesítésére lesz szükség ugyanabból a termékből.

Ajánlatos egy középkategóriás terméket választani egy átlagos 80-120$ értékben. Ez az árkategória jó eladásonkénti bevételt biztosít anélkül, hogy nehézséget okozna elérni egy elegendő mennyiségű eladott terméket a webáruház költségeinek fedezésére.

Versengés

Keress a Google-ben. A nagy márkák is versengenek a választott termék eladásában? Úgy gondolod, jobb munkát tudsz végezni a tartalommal? Ha az Amazon vagy az eBay már rendelkezik a termékeddel, valószínűleg jobb lenne másik után nézni vagy specializálódni a termék valamely adott részére.

Keresési trend

Nyisd meg a Google trends-et és nézd meg a terméked keresési trendjét. Van pozitív tendencia? Jobb feltörekvő réspiaci terméket választani, mint divatosakat, amelyek gyorsan nőnek, majd eltűnnek.

Szezonalitás

A Google trends megmutatja a terméked szezonalitását is. Egyes réspiaci termékek bizonyos hónapokban trendik, ilyenek például a karácsonyi pulóverek vagy a karúszó gyerekeknek. Az ilyen fajta termékek jövedelmezőek lehetnek, de az eladások/megrendelések egy bizonyos időszakra összpontosulnak, az év többi részében csak kis számú eladások lesznek. Jó stratégia lehet kombinálni termékeket különböző szezonokból, ami ugyanazt a közönséget célozza (például strand papucsok és téli sapkák, mindkettő újrahasznosított műanyagból)

Ismételt eladások

Annak, aki már vásárolt tőled egyszerűbb újból eladni, mint új ügyfelet keresni.

Például, az esküvői téma nagyon vonzónak tűnhet, de a vásárlók általában nem akarnak esküvői ruhát venni egynél többször. A másik oldalról viszont kisállat termékeknek vagy a testápolási cikkeknek nagy potenciálja van és az elégedett vásárlók többször is visszatérhetnek.

Szállítás

A szállítási díjak nagy szerepet játszhatnak a webáruházad sikerében vagy bukásában. Részesítsd előnyben a kis méretű és könnyű súlyú termékeket. Ezeknek a szállítási ára alacsonyab, így versenyképesebb árakat tudsz kínálni a jövedelmed elvesztése nélkül.

Személyes érdekeltség

Olyan réspiaci terméket válassz, ami legalább érdekel vagy már van is benne előzetes tudásod. Ezzel könnyebb értékes tartalmat hozzáadni és szakértő pozícióban tűnhetsz fel. Ha csak a gazdasági potenciál miatt választasz egy réspiaci terméket, úgy könnyű elveszíteni általa az érdeklődést.

Hol lehet jó réspiaci terméket találni?

Nincs szükséged speciális eszközökre, hogy érdekes réspiaci terméket találj. A A Google Trends vagy a Google saját kereső motorja tökéletes helyek a kezdésre.

Az Amazonon, AliExpress-szen és eBay-en is körülnézhetsz. Nézd meg a bestseller szekciót, van-e köztük réspiaci termék? Érdekes lehet ezt részletekbe menően megvizsgálni.

Olyasmit bemutatni, ami más országban már sikeres vagy más fókuszba helyezni azt jó ötlet lehet. Látogass meg olyan oldalakat, mint például a Trustiu vagy a Flippa és nézd meg, melyik kilistázott boltoknak van a legnagyobb forgalma. Értékeld ki az ötleteidet a fenti elemek alapján.

2.lépés: Elvárások és az alapterv

Megtaláltad a megfelelő réspiaci terméket webáruházad számára? Gratulálunk, innentől könnyebb lesz a további döntéshozatal.

A webáruházadhoz a következőkre lesz szükséged:

  • Tárhely: ez az a webszerver, ahol a webáruházadat kitevő fájlok el vannak mentve.

  • Domain: az áruházad neve, amely könnyebbé teszi a vásárlóid számára, hogy megtalálják a szervert, amelyen a webáruházad található.

  • Tartalomkezelő rendszer: az az eszköz, amivel felépíted a webáruházad látható felületét (főoldal, kategóriák, termékoldalak)

  • Megrendelés kezelő: a hely, ahol fogadod és feldolgozod a megrendeléseket.

Irreális azt gondolni, hogy amint az áruházad online van, rögtön rendeléseket kezdesz kapni anélkül, hogy bármi mást tenned kell érte. Ahhoz, hogy az üzleted sikeres legyen, időt kell befektetned a látogatók bevonzásába és a megrendelések menedzselésébe.

Egy gyors keresés megmutathatja, hogy több féle rendszer létezik webáruház felépítésére. Az egész kulcsa, hogy olyan felületet válassz, ami lehetővé teszi, hogy időd nagy részét ügyfelek megszerzésébe fektesd.

Ebben az esetben a Webnode jó választás. A felület magába foglalja a fent említett elemeket. A filozófiánk a technikai szempontok egyszerűsítése, amennyire csak lehetséges, hogy te azokra a területekre összpontosíthasd a figyelmedet, amelyek értéket generálnak.

Mivel a webnode segítségével percek alatt létre tudod hozni a webáruházadat, lehetőséged nyílik letesztelni a választott termékedet anélkül, hogy túl sok időt kellene befektetned.

A következő lépésekben bemutatjuk, hogyan tudod létrehozni és optimalizálni webáruházadat a Webnode használatával – egy online webszerkesztő, amely minden szükséges elemet felkínál a sikeres webáruház létrehozásához.

Az alapterv

Elsősorban tanácsos megtervezni a webáruház általános felépítését. Ragadj papírt, ceruzát és rajzold meg az áruházad oldalainak elrendezését. Fordíts külön figyelmet a termékek kategóriákba rendezésére! Termékeidet kategóriákba sorolhatod a használatuk szerint; aszerint, hogy kinek szól; az ár vagy színek szerint. Ez mind a választott terméktől és a darabszámtól függ.

Lehetőséged van dinamikus kategóriák létrehozására is, úgy mint a legkelendőbb termékek és a különleges ajánlatok.

Általánosságban:

-Találd meg az egyensúlyt a termékek lehető legkisebb kategória száma és intuitív elrendezése között

-Lehetségessé kell tenni minden kategória elérését 3 kattintáson belül

Szorítkozz az alkategóriákat minimumon tartására. A kevesebb néha több.

Például, ha egy cipőboltot hozunk létre, ez lehet az elrendezése:

webáruház elrendezés

Természetesen, minél kevesebb féle terméked van, annál könnyebb a webáruházadat rendezni és menedzselni. Kezdj kicsiben, egy specializált és limitált számú réstermékkel. Az erőfeszítéseid ebbe az irányba való fókuszálása lehetővé teszi, hogy hatékonyabban és több látogatót vonzz be, mint a nagy webáruházak.

3.lépés: Dizájn

Miután megtervezted az áruházad szerkezetét, ideje, hogy elkezdj dolgozni az online eszközökkel.

Menj a webnode.hu oldalra és készíts egy weboldalt.

Az eszköz számos különféle sablont fog bemutatni, melyek útmutatóként szolgálnak az online áruház létrehozásakor. Az összes sablon testreszabható, ezért ne aggódj, ha nincs olyan, amely megfelel a keresési feltételeknek.

Tetszik egy sablon, amely nem szerepel az online áruház kategóriában? Semmi gond, bármelyik sablonhoz hozzáadhatsz egy webáruház funkciót.

Ha szeretnéd, rendelkezhetsz weboldallal, amelyben mind blog, mind pedig webáruház megtalálható.

Az online áruház létrehozásakor a ablon használata nagy előnyökkel jár. A látott sablonokat professzionális tervezők hozták létre, így biztos lehetsz benne, hogy online áruházad kialakítása megfelel az összes szakmai szabványnak.

Ez lehetővé teszi, hogy a „kisebb döntések” helyett, mint például a feliratok betűmérete vagy a szöveg igazítása az áruház egy adott oldalán, az online áruház tartalmára összpontosíts. Ha szeretnéd, csak feltöltöd termékeidet, és biztos lehetsz abban, hogy a tervezés és a használhatóság tökéletesen fog működni számítógépeken, okostelefonokon, valamint táblagépeken.

Teljes felügyeletet szeretnél online áruházad felépítése felett? Kövesd az alábbi tippeket a legjobb eredmények eléréséhez és a professzionális megjelenés fenntartásához.

  • A kevesebb néha több: minél egyszerűbb a weboldal, annál jobb. Ha túl sok minden történik, akkor nehezebb az oldal egyetlen részére koncentrálni. Ez túlterhelheti a potenciális vásárlókat, akik emiatt elhagyhatják az üzletet. Keresd meg az egyensúlyt a szükséges információk megadása és az üzlet kialakításának világos és egyszerű kialakítása között.

  • Vizuális hierarchia: Rendezd az elemeket a legfontosabbaktól a legkevésbé fontosakig. Játszhatsz méretekkel, az oldal elhelyezésével vagy a háttérrel való kontraszttal. A jó vizuális hierarchia segíti a vásárló figyelmének oda irányítását, ahol ez számít.

  • Szöveg színe és tipográfiája: Ami a szöveget illeti, a funkcionalitás fontosabb, mint a dizájn. A választott betűtípusnak könnyen olvashatónak és optimális kontrasztúnak kell lennie az oldal hátterével szemben.

  • Reszponzív kialakítás: A látogatók nagy százaléka okostelefont használ az online áruházba történő belépéshez és vásárláshoz. Bár a Webnode olyan sablonokat kínál, amelyek tökéletesen illeszkednek minden eszközhöz, ne felejtsd el ellenőrizni, hogyan néz ki a bolt az okostelefonokon.

  • Vizuális segédeszközök: Kis utalásokkal felhívhatod a figyelmet a „cselekvésre ösztönzésre”, az űrlapokra vagy a gombokra. Nyilak vagy képek azokról az emberekről, akik arra a helyre néznek, ahova a látogatókat szeretnéd, hogy nézzenek jól működhet.

4. lépés: Tartalom és multimédia

Miután kiválasztottad a sablont és elkészültél a tervezéssel, itt az ideje a tartalom hozzáadásához. Ez minden online áruház, blog vagy webhely legfontosabb része.

Általánosságban elmondható, hogy amikor egy terméket vásárolunk, a következő szakaszokon megyünk keresztül:

Felfedezés >> Érdeklődés >> Válogatás >> Vásárlás

Az online áruház tartalmának elő kell segítenie a látogatót ezen a vásárlási folyamaton keresztül. Amikor az áruház tartalmán dolgozol, gondolj arra, hogy a látogató jelenleg milyen szakaszban van, és hogy az adott tartalom hogyan mozdítja elő a potenciális vásárlót a vásárlási folyamat során.

  1. Felfedezés: A cél az, hogy megmutasd a látogatóknak az általad értékesített termék előnyeit. Ezt meg lehet tenni blogcikkek vagy videók segítségével. Jó stratégia, ha összeállítasz egy listát azokról a kérdésekről, amelyekre az emberek az általad eladott termékekkel kapcsolatban keresnek a Google-on. Cipőbolt példánkban cikket készíthetünk arról, hogy miként válasszuk ki a megfelelő cipőt, ha futni szeretnénk, vagy elmagyarázni, miért nem jó ötlet a hegyekben futócipőben túrázni.

  2. Érdeklődés: Ebben a szakaszban a látogatónak valószínűleg van már elképzelése a terméked előnyeiről. Itt az ideje, hogy bemutasd a márkádat, és további információkat adj magáról a termékről. Ez vonatkozik a termékoldalak tartalmára, a vállalatoddal kapcsolatos információkra, a termék használatával kapcsolatos útmutatókra és a termékismertetőkre. Képzeletbeli cipőboltunkba felvehetnénk egy oldalt, amely a futó- és túracipők szakembereként mutat be minket, beilleszthetünk egy videót a termékoldalra, amelyben elmagyarázzuk az előnyeiket, vagy elkészíthetünk egy oktatóanyagot arról, hogyan lehet ezeket a cipőket jó formában tartani.

  3. Választás: Mostanra az ügyfél szinte határozottan úgy döntött, hogy megvásárolja a termékét. Ez az a pillanat, amikor pontosan meg kell határozni, melyik terméket (ha több hasonló termék is van) és hol kell megvásárolni. A termékoldalak létfontosságúak e célkitűzéshez, és ha a termék összetett, célszerű egymás melletti összehasonlítást adni. A példánkat folytatva összehasonlíthatjuk a cipőket a futó típusa szerint, részletes információkat tartalmazva egy termékoldalon, és ismertetve az árat és a szállítási költségeket.

  4. Vásárlás: Kár lenne elveszteni az eladást ebben a végső pillanatban. A folyamat ezen a pontján a legfontosabb a bizalom kiépítése. Az online vásárlás, különösen egy új üzletben, bizalmat igényel. Minden potenciális vásárlónak hasonló kérdései lesznek: Biztonságos itt fizetni? Biztosan elküldik nekem a terméket? Mi van, ha nem azt kapom, amire számítottam?

Szerencsére több mindent is megtehetsz a bizalom kiépítése érdekében:

  • Világos kapcsolattartási adatok: Mutasd meg, ki vagy és hogyan lehet veled kapcsolatba lépni. Nagyon fontos, hogy adj meg egy telefonszámot, hogy az ügyfelek beszélhessenek valakivel, ha problémájuk akad.

  • Szállítási és visszaküldési irányelvek: Magyarázd el, hogyan működik a szállítás, és mennyi időbe telik a termék megérkezése. A megvásárolt termék visszaküldésének lehetősége szintén nagy bizalmat kelt, és ennek a gyakorlatnak az előnyei gyakran meghaladják a költségeiket.

  • Fizetési módok: Magyarázd el a fizetési módokat és azok biztonságát. A Webnode-alapú webhely segítségével olyan elemeket emelhetszki, mint a HTTPS, a külső fizetési átjárók vagy a PayPal-lal történő fizetés lehetősége.

  • Az előző vásárlók véleménye: Társas lények vagyunk. Annak bizonyítása, hogy valaki vásárolt itt, és elégedett volt, több embert fog meggyőzni arról, hogy az üzleted megbízható.

Az online áruház létrehozásakor normális, ha először a fő oldalakra (termékoldalak, kategóriák, márkaoldalak) koncentrálunk. Amint lehet, próbálj meg bizalmat kiépíteni és tartalmat létrehozni azoknak a látogatóknak is, akik a vásárlás felfedezésének és érdeklődésének szakaszában vannak.

Termékoldalak

A termékoldalak fontos szerepet játszanak az online áruházban. Tartalmuk releváns a vásárlási folyamat több szakaszában is a látogatók számára. Ügyelj arra, hogy különös figyelmet fordíts rájuk, és kövesd az alábbi tippeket, hogy a lehető legtöbbet hozd ki termékeidből.

Szerkezet: A szerkezet változhat, magától a terméktől függően. Általában egy jó termékoldal először általános információkat ad, később pedig a részleteket tartalmazza. Egy jó szerkezet a következőképpen néz ki:

  • Termék név
  • Átlátható vételi és szállítási ár
  • Alapleírás
  • A termék előnyei: Mit nyer a vásárló a termék használatával
  • Jellemzők és funkciók
  • Oktatóanyag / Karbantartási utasítások vagy videó
  • Méretek / kapacitás
  • Más vásárlók véleménye
  • Márka információ
  • Kapcsolódó termékek

Írási stílus: A terméket természetes, világos és tömör módon kell bemutatni. Használjon rövid szavakat és kifejezéseket. Megkönnyítik az olvasást, csak úgy mint a rövid bekezdések, feliratok és listák (például az előnyökkel, funkciókkal és felhasználással). Használj félkövér szöveget vagy dőlt betűt a fontos részek kiemeléséhez.

SEO(keresőoptimalizálást): Ne felejtsd el a SEO beállításokat, amikor a termékoldalakon dolgozol. Tartalmazza azokat a szavakat, amelyeket a potenciális ügyfelek beírnak a Google-ba a termék kereséséhez.

Nagyon gyakori hiba a gyártó termékleírásainak másolása. Számos, ugyanazokat a termékeket árusító üzlet pontosan azonos tartalommal rendelkezik, ami megnehezíti a termékoldalak elhelyezését a Google-ban.

Cselekvésre ösztönzés: Minden termékoldalon egyértelmű „cselekvésre ösztönzést” kell tartalmazni. Termékoldalak esetén a kívánt művelet általában vásárlás, de lehet űrlap kitöltése vagy kapcsolatfelvétel az értékesítési csapattal.

Mindenesetre nem kell valami különlegeset kitalálni. A „Kosárba” vagy a „Vásárlás most” több mint elég. A Webnode alapértelmezés szerint hozzáadja a vásárlás gombot az összes termékoldalhoz.

Képek

Bár egyre jobban megszokjuk az online vásárlást, az online áruházak komoly hátránnyal szembesülnek a fizikai árukkal szemben – a potenciális vásárlók nem érhetnek közvetlenül a termékekhez.

Ennek az akadálynak a leküzdéséhez a termékoldalakon található képek és videók nagyon fontosak. Ajánlott professzionális, különböző szögekből készített képeket használni. Ha nem tud, próbálja meg megfelelő módon megvilágítan a terméket.

A képek nagyban befolyásolják a vásárlási döntést. Végül is a látás az egyetlen érzék, amelyet felhasználhatunk egy online áruházban.

Videó

A videó az egyik legjobb módszer a termék részletesebb bemutatására.

Minél profibb egy videó, annál jobb. Minősége azonban nem olyan fontos, mint a termékoldalon található képek. Már megszoktuk, hogy amatőr termékbemutatókat láthatunk a YouTube-on.

Ha van egy rövid videó, amely bemutatja a terméket, elhelyezheted az oldal tetején. A hosszabb bemutatók és a további információk jobban megfelelnek a termékoldal alján.

5. lépés: Fizetési módok és szállítási lehetőségek

Miután meggyőzted a látogatót, hogy kattintson a vásárlás gombra, szüksége van rá, hogy könnyen teljesíthesse a megrendelést. Ha probléma merül fel, néhány vásárló megpróbálja felvenni Veled a kapcsolatot, de a túlnyomó többség egyszerűen átmegy egy másik online áruházba, és így elveszíted az értékesítést.

Ha a Webnode segítségével hozod létre online áruházadat, akkor nem kell aggódnod a fizetési folyamat működése miatt. A rendszert szakértők tervezték, hogy megkönnyítsék a vásárlást. Többek között:

  • Az ügyfélnek nem kell regisztrálnia a vásárláshoz
  • Megmutatja a folyamat lépéseit a pénztárban
  • Kompatibilis az okostelefonokkal és más eszközökkel
  • Tartalmazza a GDPR szerint kötelezően kipipálandó rovatokat.

Azonban van két elem, amelyet továbbra is be kell állítanod a vállalkozáshoz igazítottan – fizetési módok és szállítási lehetőségek.

Fizetési módok

Bár a leggyakrabban használt fizetési módok országonként eltérnek, ez a három a világ minden táján széles körben elterjedt: utánvétellel, banki átutalással és bankkártyával történő fizetés.

  • Az utánvét a lehető legnagyobb biztonságot kínálja az ügyfeleknek. Akkor fizet, ha a termék a kezében van. Bár általában hozzáadott költséggel jár, sokan hajlandók fizetni a fokozott biztonságért. Elképzelhető, hogy néhány vásárló, aki ezt a módszert választja, úgy dönt, hogy nem fizet, de az üzletnek mindenképp fedeznie kell a szállítási költségeket. Ebben az esetben, ami a vásárló számára biztonságos, az üzlet szempontjából bizonytalan. Célszerű ezt a fizetési módot felvenni az online áruházba, és ha az ügyfelek gyakran úgy döntenek, hogy nem fizetnek, amikor megkapják a terméket, akkor deaktiválhatod a módszert.

  • A banki átutalás lehetővé teszi, hogy elkerülje azt a szorongást, amelyet sokan éreznek bankkártyájuk interneten történő használata kapcsán. Hátránya, hogy a szállítás valamivel később történik meg, miután az üzlet megkapja a pénzt a számlán.

  • A bankkártya lehetővé teszi az üzlet számára, hogy a pénzt azonnal megkapja, és a szállítás a lehető leggyorsabban megtörténjen. Mint minden vállalkozásnál, az üzlet is megnövekedett költségekkel jár jutalék vagy átalány formájában.

Ezen 3 lehetőség mellett nagyon gyakori más külső fizetési átjáró is, például a PayPal vagy a Stripe. Mindkettő lehetővé teszi a vevő számára, hogy kihasználja a hitelkártya sebességét anélkül, hogy meg kellene osztania az adatait az online áruházzal.

Mint látható, minden fizetési módnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Többféle fizetési mód felajánlása sok embert boldoggá tesz, a túl sok lehetőség azonban félrevezetheti a vevőt. Ügyelj arra, hogy megtaláld az egyensúlyt.

A hitelkártyás fizetési átjárók megvalósítása kissé bonyolultabb. Általában együtt kell működni a bankoddal, hogy speciális számlát szerezz a virtuális POS-nál, vagy olyan közvetítőket használj, mint a Stripe vagy a PayPal.

A Webnode-ban a bankkártyák beépítése mind a Stripe, mind a PayPal segítségével lehetséges. A pontos szolgáltatási és tranzakciós díjak országonként változnak, de a Stripe általában olcsóbb. A PayPal márka azonban az egész világon jól ismert, és lesznek olyan vásárlók, akik nagyobb biztonságban érzik magukat a PayPal-lal való vásárlás során. Ezért ajánlott mindkét fizetési módot beépíteni a webáruházba.

Szállítási lehetőségek

A logisztika kulcsfontosságú minden online áruház számára. Nemcsak az értékesítés költségeit, hanem a vásárlási élményt is befolyásolják. A termék kézhezvétele egy hét alatt nem ugyanaz, mint másnap.

A forgalmadnak körülbelül 25% -a a logisztikát nyújtó céghez kerül. Figyelembe kell vennie, hogy ezt a vállalatot a céged arcaként is érzékelik, amikor az ügyfél megkapja a terméket.

Ezért a réspiaci termék után, melyet el fogsz adni, a logisztikai cég választása az egyik legfontosabb döntés az online áruház sikeréhez.

Hogyan válassz logisztikai céget az üzletedhez

Először is figyelembe kell venni szervezeted modelljét és a szállított termékek jellemzőit.

Drop shipping vagy e-teljesítés

E furcsa szavak mögött az áruház szervezeti modellje rejtőzik.

A dropshipping azt jelenti, hogy a termékek az ellátó raktárában vannak. Az értékesítést követően a szállító társaság ott összegyűjti őket, és gondoskodik a csomagolásról és a szállításról. Ebben a modellben Te a közvetítő vagy – amikor megrendelést kapsz, megveszed a terméket a szállítótól, és a szállítási vállalat gondoskodik a szállításról.

Az e-teljesítés azt jelenti, hogy megrendelés érkezésekor Te gondoskodsz a termék tárolásáról és csomagolásáról. A közlekedési vállalat összegyűjti az Ön raktárából és elviszi az ügyfélhez. Ez a kézműves termékeket árusító online áruházak esetében érvényes.

Termék típusa

Mint azt tudod, a nehezebb termékek szállítása drágább. A vállalatok figyelembe veszik a csomagolt termék méreteit is. Számold ki az eladott termékek átlagos tömegét és méreteit, hogy később felhasználhasd ezeket az információkat.

Ha a termék törékeny vagy romlandó és különleges szállítási feltételeket igényel, akkor ezt is vedd figyelembe.

Havi megrendelések száma

Próbáld meg előre megbecsülni, hány értékesítést tudsz végrehajtani. A szállítmányozó cégek alacsonyabb árat kínálnak megrendelésenként, ha több szállítmányt küldesz. Ha az első hónapokban több tételt sikerül értékesíteni, mint a becsült érték, megkérheted a szállító céget, hogy frissítse a szállítmány árát.

A szállítmány célállomása

Általában egy országon belül kapunk rendeléseket. Lehetséges azonban, hogy drágább lesz a termékek elküldése az ország bizonyos területeire. Ez a helyzet a spanyolországi Kanári-szigetekkel vagy olyan nagy országokkal, mint Mexikó. Előre döntsd el, hogy külföldről vagy ezekről a területekről kívánsz-e megrendeléseket fogadni magasabb szállítási költségekkel.

Miután megkaptad ezeket az adatokat, vedd fel a kapcsolatot több szállító céggel, például a helyi postával, a FedEx-szel, a GLS-szel, a UPS-szel, és ők árlistát adnak. Feltétlenül tárgyalj velük, néha alacsonyabb árakat tudnak kínálni, mint amilyenek a listán szerepelnek, vagy különleges feltételeket biztosíthatnak a most induló üzletek számára.

Mivel a megrendelésenkénti ár nagymértékben függ a szállítások számától, a legjobb, ha korlátozzuk az online áruházban található szállítói opciók számát. Így koncentrálhatod a legnagyobb mennyiségű megrendelést egy szállító cégre, és jobb árat kapsz szállítmányonként.

Szállítási sebesség

Jó ötlet lehet hagyni az ügyfeleket választani a normál és az expressz szállítás között. A szállító társaságok eltérő árat számolnak a sürgős szállításokért. Annak ellenére, hogy sürgős megrendelésekre felajánlhatsz egy vállalatot, normál megrendelésekre pedig egy másik céget, jobb árat tudsz majd elérni, ha ugyanazt a céget használod (ismét csak, több megrendelés koncentrálása egy cégbe).

Amint láthatod, az online áruház költségei nem csak a termékeket fedezik, a kártyás fizetési jutalékot és a szállítási díjakat is figyelembe kell venned.

Frusztráló lehet az ügyfél számára, ha az egyik árat a termékoldalon, a másikat pedig a fizetéskor látja. Jövedelmezőbb lehet az áremelés a termékoldalon és az áremelkedések elkerülése a fizetési átjárón belül.

Egy másik lehetőség, hogy a termék árába belefoglalják a fizetési mód költségét, és hozzáadják a szállítási költséget a fizetési átjárón. Mindenesetre a Webnode segítségével kipróbálhatod, és megnézheted, mi a legjobban jövedelmező az üzletedben.

6. lépés: Promóció

rreális azt gondolni, hogy amint közzéteszed online áruházadat, az értékesítés önmagában megtörténik. Ahhoz, hogy sikeres legyél, időd nagy részét a látogatók bevonzásával kell töltened.

Itt jelenik meg a Webnode-hoz hasonló platformok fő előnye. A karbantartásra és programozásra fordított órák megtakarításával maximalizálhatod a vállalkozásod népszerűsítésére fordított időt – ez a tevékenység nagy hatással van az értékesítésre.

Általában kétféle módon lehet egy webhelyet népszerűsíteni, hogy a látogatók érdeklődjenek a termékeid / szolgáltatásaid iránt. PPC (Pay per click, azaz kattintásonkénti fizetés) vagy SEO (Search Engine Optimalization, azaz Keresőoptimalizálás).

  • PPC: Helyezd weboldaladat a Google vagy a Bing fizetett eredményei közé, hogy megjelenjenek, amikor a látogatók a te termékeidre / szolgáltatásaidra keresnek.

  • SEO: Hozd létre a vásárlók által keresett témákról szóló tartalmat, és termékeidet később kínáld fel.

Ezek a módszerek nem kizárólagosak. Míg a PPC azonnali eredményt ad, a SEO időbe telik. Ha van rá keret, akkor célszerű egy PPC kampánnyal kezdeni, miközben webhelyed SEO-ján dolgozol. Így már egészen a kezdetektől látogatókat vonzhatsz a weboldaladra.

Google Analytics megvalósítási és konverziós cél

Amint lehet, vedd fel a Google Analytics szolgáltatást online áruházadba. Így megtudhatod, hogy az emberek hogyan látogatnak el az üzletedbe, mely oldalakat látogatják, illetve mely termékeket vásárolják a leggyakrabban.

Az alábbi lépések végrehajtásával add hozzá a Google Analytics kódot a webáruházadhoz. Ezután állítsd be a konverziós célt (Értékesítés), hogy láthasd, mi működik és mi nem:

1. A Google Analytics szolgáltatásban kattints az Adminisztrációra (a jobb alsó sarokban).

2. Válaszd a Célok lehetőséget, majd kattints az Új cél elemre.

3. Írd be a cél nevét (például Vásárlás).

4. Válaszd ki a céltípust.

5. A cél részletei között válaszd a Reguláris kifejezés lehetőséget, majd illeszd be az „order-complete” (idézőjelek nélkül) szöveget. Ez az alapértelmezett címe a Webnode „Megrendelés teljesült” oldalának.

6. Ha akarod, adj hozzá pénzbeli értéket a célhoz.

7. Kattints a Mentés gombra

Amint ez elkészült, akkor láthatod az értékesítési jelentéseket a Google Analytics-fiókodban, amikor valaki vásárol egy terméket. Azt is tudni fogod, hogy az szerves forgalom több eladást eredményez-e, mint a fizetett forgalom, illetve hogy melyek a legsikeresebb céloldalak.

PPC (Pay Per Click)

A SEO-val ellentétben, amely némi munkát igényel, egy PPC-kampánnyal sokkal gyorsabban juttathatod el termékeidet a potenciális vásárlók elé.

Az ilyen típusú fizetési kampányokat PPC-nek hívják, mert általában kattintásonként fizetsz érte, egyes esetekben vannak olyan kampányok is, amelyeket megjelenítésekért vagy akár konverziókért fizetnek.

Mielőtt kampányba kezdenél, győződj meg róla, hogy mérni tudod a vásárlásokat. A Webnode-ban hozzáadhatod a Google Ads és a Facebook Ads kódokat a Beállítások szakaszon keresztül, és bármilyen más platformot HTML-kódként is hozzáadhatsz közvetlenül a „Megrendelés teljesült” oldalhoz.

Kövesd az alábbi tippeket, ha úgy döntesz, hogy PPC kampányt indítasz online áruházadban:

Kezdd az alapokkal, és lassan bővítsd ki

Eleinte kezdheted kis költségvetéssel. Fektesd be ezt az összeget azokba a termékekbe, amelyeket a legtöbbet értékesítik (vagy amelyek várhatóan a legtöbb pénzt hozzák), valamint azokba a földrajzi területekbe, amelyekre a termékeket legkönnyebb és olcsóbb szállítani.

A cél az, hogy a kampány költsége + a termék költsége + a szállítás költsége jóval alacsonyabb legyen, mint az értékesítés nyeresége. Mindaddig, amíg ez a helyzet áll fenn, továbbra is növelheted a költségkeretet, az általad népszerűsített termékek számát és azon csatornákat, amelyeken a termékeket hirdeted (Google, Facebook, Bing, YouTube …)

Készíts egy jó céloldalt (landingpage)

Ne használd az online áruház kezdőlapját a hirdetésekben. Minél konkrétabb a céloldal, annál jobb. Használhatsz jól kidolgozott termékoldalt vagy más meghatározott oldalt.

Hozd ki a legtöbbet a célközönség információiból

Ha réspiaci termékkel rendelkezel, könnyebb lesz megcélozni hirdetéseidet egy releváns közönség számára. A Facebook erre jó lehetőség. Cipőboltunk példáját követve hirdethetnénk a termékeket a futást vagy a túrázást kedvelő emberek számára.

Hogyan készíts jó reklámot/hirdetést

Legyen szó írott vagy grafikus hirdetésről, győződjön meg róla, hogy vonzó. Tartalmazza terméked előnyeit, jó képeket és valódi árat.

Aktívan menedzseld kampányaidat

Tartsd szemmel a kampányaidat, amíg futnak. Ügyelj arra, hogy a lehető legrelevánsabb közönség számára optimalizáld őket. Ha szöveges hirdetéseket helyezel el a Google vagy a Bing szolgáltatásban, feltétlenül nézd meg a keresési kifejezéseket, amelyeken hirdetéseid megjelennek, és adj hozzá negatív kulcsszavakat.

Használj remarketinget

Az egyik nagyon jól működő kampánytípus a remarketing. Azok az emberek, akik már jártak az üzletedben, de úgy döntöttek, hogy nem vásárolnak semmit, már ismerik a márkát, és érdeklődést mutattak. Emlékeztesd őket, hogy a vásárlás befejezésre vár.

SEO (keresőoptimalizálás)

A SEO az online áruház optimalizálását jelenti, hogy a Google és más keresőmotorok organikus eredményeikben mutassák meg. Ez a fajta forgalom ingyenes, de bizonyos időt és munkát igényel. Az online áruház keresőkben történő elhelyezésének legjobb módja a minőségi tartalom létrehozása, például egy blog segítségével. A Webnode megkönnyíti a blog hozzáadását az üzletedhez.

Kezdetben nagyon nehéz az üzletednek olyan általános kifejezésekkel megjelenni, mint a „Cipő”, mert vannak más webhelyek és bevált online áruházak, amelyek már elfoglalják ezeket a pozíciókat. Ezért a legjobb, ha olyan tartalmat készítesz, amely konkrétabb kifejezéseket tartalmaz, amelyek megválaszolják azokat a kérdéseket, amelyeket a potenciális vásárló feltehet a termék megvásárlása előtt. Cipőboltunk példáján cikket írhatnánk arról, hogyan válasszuk ki a futáshoz megfelelő cipőt, vagy hogyan vigyázzunk a túrabakancsra.

Az answerthepublic-hoz hasonló webhelyeket tudod arra használni, hogy megtaláld az emberek termékeddel kapcsolatos kérdéseit. Idővel, ha elegendő tartalom és webes forgalom áll rendelkezésedre, online áruházad szélesebb körben kezdi el pozícionálni magát.

A SEO némi elkötelezettséget igényel, de hosszú távon ingyenes látogatási forrás, amelynek a hiányát egyszerűen nem mulaszthatod el. Tekintsd meg a Webnode SEO útmutatóját, ahol további információt találsz a webhelyed elhelyezésének optimalizálásáról.

Reméljük, hogy ezek a tippek megkönnyítik az online értékesítés megkezdését. Van még kérdésed az online áruház optimalizálásával kapcsolatban, vagy meg szeretnéd osztani a számodra bevált stratégiát? Oszd meg tapasztalataidat az alábbi megjegyzések részben.