Hogyan készíts Weboldalt kis vállalkozások vagy szabadúszók számára –

Hogyan készíts Weboldalt kis vállalkozások vagy szabadúszók számára – útmutató

Index

Mit tehet egy weboldal a vállalkozásodért?

A weboldal a céged látható arculata. Még a fizikai áruházak esetében is, weboldal nélkül elveszted a lehetőségét annak, hogy “feltűnj”, amikor valaki online nézelődik a termék vagy szolgáltatás után, amit ajánlasz. Amikor egy vásárlód ajánl egy ismerősének, az illető rád keres online, s ha nem rendelkezel weboldallal vagy csak egy nem túl szakszerűvel, elveszítheted ezt a potenciális vásárlót.

Ennek ellenére sok szabadúszó és kis cég még mindig nem rendelkezik saját weboldallal. Az Eurostat figures szerint 10-ből 3 olyan cég, mely 10-nél több alkalmazottat foglalkoztat még mindig nem rendelkezik weboldallal. Ennél is kevesebb a mikrovállalkozások weboldalainak száma, akik 10-nél kevesebb alkalmazottat foglalkoztatnak.

Egészen mostanáig ha valaki weboldalt szeretett volna létrehozni a cége számára, jó adag időre és pénzre volt szüksége. Választani kellett a között, hogy az ember dizájnert alkalmaz vagy internet fórumokon tölti az idejét azt tanulmányozva, mire van szüksége egy weboldal létrehozásához.

Ma már léteznek weboldal szerkesztő programok, amik lehetővé teszik, hogy üzleti weboldalt készíts gyorsan és minimális befektetéssel. Ebben az útmutatóban lépésről lépésre végig vezetünk azon, melyek a leghatékonyabb módszerek a weboldal készítésére a Webnode-dal.

Miért van szükséged üzleti weboldalra?

Minden weboldal 3 elemből tevődik össze. Tárhely, domain név és tartalomkezelő. Ezek mellé létrehozhatod a saját e-mail fiókodat is.

  • Tárhely: Webszerver, a weboldaladat alkotó fájlok tárolására.

  • Domain név: A weboldal neve. Ez segít a látogatóknak megtalálni a szervert, ahol a weboldalad van. (például: www.businessweboldalam.hu)

  • Tartalomkezelő: Ez egy eszköz a weboldalad megtervezéséhez és a tartalom feltöltéséhez

  • Hivatalos e-mail cím: Lehetővé teszi, hogy az email címedben a domain neved szerepeljen a Gmail vagy más szolgáltatások neve helyett (például: hello@businessweboldalam.hu)

Általában mindezen elemekhez külön szerződés szükséges, egyesével. Az egyik oka annak, amiért a Webnode-dal egyszerű weboldalt készíteni az, hogy mindezt egy helyen megtalálod.

Továbbá biztos lehetsz benne, hogy a 3 elem kompatibilis egymással és semmilyen előzetes tudás nem szükséges a beállításukhoz.Mivel semmit nem szükséges telepíteni, mindössze egy böngészőre van szükséged a weboldalad megteremtéséhez és fenntartásához.

Mennyibe kerül egy weboldal?

A weboldal költsége nagyban függ a weboldal jellemzőitől és attól, hogyan szeretnéd megalkotni.

Először is, a tárhelynek és a domainnek fix éves költsége van:

  • Domaint átlagosan 5000 – 10.000 Ft között találsz, azonban ha speciális kiterjesztésű domaint szeretnél (pl. .consulting, .contractors, .tech) annak extra költségei vannak.

  • A tárhely költsége a típusától függ. Egy kis céges weboldal évi 20.000-25.000 Ft körül van.

Egy dizájner alkalmazása a weboldal megalkotásához általában egyszeri költséggel jár. Egy kis weboldal webáruház nélküli elkészítésének kiadásai általánosan:

  • Egyedi tervezés: Egy 100%-osan egyedi tervezés 400.000-800.00 Ft között változhat, a dizájner vele töltött óráinak számától is nagyban függ.

  • Alkalmazott kialakítás: Ha nincs szükséged egyedi tervezésre, vehetsz előre megtervezett sablont és megkérheted a dizájnert, hogy alakítsa át az ízlésednek megfelelően. A dizájn és az átalakítás költsége így 200.000 – 350.000 Ft között van.

  • Tartalom (fotók és szövegek) A tartalom mennyiségétől függően egy kis weboldal 5 főoldallal, 20.000 Ft-os órabérrel nagyjából 160.000 Ft-ba kerül.

Az összes költséget összeadva egy dizájner alkalmazása a weboldalad megtervezéséhez alkalmazott kialakítással általánosan 225.000 – 520.000 Ft-ba kerül, míg az egyedi tervezéssel 425.000-970.000 Ft között mozog. A tartalomra is gondolni kell, ami nagyjából 160.000 Ft-ba kerül.

Amennyiben egy weboldal szerkesztőt használsz, mint amilyen a Webnode is, kizárólag fix költségeid lesznek. Az árkategória 20.000-70.000 Ft-ig terjed. A magasabb kategória olyan funkciókat is kínál, mint a többnyelvű oldal szerkesztési lehetősége, vagy a felhasználói regisztráció.

Összefoglalva, egy egyszerű professzionális weboldal 5 főoldallal átlagosan 372.500 Ft-ba kerül, míg egy egyedi tervezésű weboldal költsége átlagosan 697.500 Ft körül van. Egy weboldal szerkesztővel az átlagos költség 45.000 Ft évente. Ez átlag 86%-kal kevesebb.

Az is egy lehetőség, hogy alkalmazol egy dizájnert, hogy weboldal szerkesztővel készítse el a weboldaladat. Ebben az esetben mindkét világból a legjobbat kapod. Egy szakszerű tervezés kivitelezése a Webnode-dal, szakszerű tartalommal (fotók és szövegek) alacsonyabb költséggel jár, mintha profi dizájnert alkalmaznál, hogy a semmiből készítse el weboldaladat.

Lehetséges ingyenesen létrehozni weboldalt a cégem számára?

Egyes weboldal szerkesztők lehetőséget kínálnak a weboldalak ingyenes elkészítésére. Weboldaladat díjmentesen elkészítheted és publikálhatod is. Ez a helyzet a Webnode esetében is.

Mivel azonban a tárhely és a domain név kiadást jelent ezeknek a cégeknek, ezért a tárhely limitált, a domain név pedig egy megosztott domain név, például www.businessweboldalam.webnode.hu.

A domain név nélküli professzionális weboldal kissé szakszerűtlen képet alkot a cégről. Gondolj csak bele. Miért fektetne be valaki a cégedbe, ha még te sem teszed? A Webnode-dal használhatod a saját domain nevedet már havi 999 Ft-tól.

A saját domain név használata szintén segít jobb pozíciót szerezni a keresési találatokban.

1. lépés: Elképzelések és célok

Mielőtt elkezdenéd kipróbálni a különböző eszközöket az interneten, szánj néhány percet arra, hogy átgondold a következő területeket. Ezzel sok időt takaríthatsz meg később.

Mit szeretnél elérni a weboldaladdal?

Mi a weblapod célja? Általában 3 forgatókönyv létezik:

1. Támogatni a már meglévő üzletemet online jelenléttel arra az esetre, ha ügyfeleim az interneten keresnek.

2. Új ügyfeleket szerezni, akik az általad kínált termékeket vagy szolgáltatásokat keresik.

3. Termékek vagy szolgáltatások eladása az interneten.

Amennyiben az első pontot választod, webhelyed fő célja az üzleti információk (nyitvatartási idő, hely, elérhetőségek …) és esetleg egy kis bemutató a termékekről.

Amennyiben új ügyfeleket szeretnél szerezni, a webhelyed célja a promóció. Szükséges egy jó prezentáció arról, hogy mivel foglalkozol és kapcsolati űrlapok, hogy a potenciális ügyfelek felvehessék veled a kapcsolatot.

Végül pedig, az online értékesítéshez szükség van egy rendszerre a fizetések fogadásához és a megrendelések kezeléséhez. A termékoldalak nagyon fontosak lesznek a végső cél elérése érdekében.

Fontos a megfelelő elvárások támasztása. > A jó hír az, hogy a célok változásával a weboldaladat is változtathatod annak megfelelően. Kezdhetsz egy általános weboldallal, majd beépíthetsz egy blogot vagy több oldalt az egyes szolgáltatások népszerűsítésére. Hozzáadhatsz egy áruházat is, ahol termékeidet online értékesítheted.

2. lépés: Alapterv

Minél több időt fordítasz a tervezésre, annál több időt takarítasz meg később.

Miután meghatároztad webhelyed fő célját, sokkal könnyebb lesz megtervezni, mire kell figyelned, és hogyan kell megszervezni a webhely felépítését.

Általános szerkezet

Fogj egy papírt és ceruzát, és rajzold meg a weboldal általános felépítését. Nem kell túl részletesnek lennie.

Meglátogathatod a vetélytársak weboldalait és kereshetsz közös elemeket, hogy tisztább képet kapj. Gondolod, hogy van olyan, amit jobban is lehetne csinálni? Ez a lehetőséged, hogy fejleszd weboldaladat.

Az ideális felépítés valahogy így néz ki:

Weboldal általános felépítése

A struktúra világos hierarchiát követ a kezdőlaptól a legspecifikusabb oldalakig. Webhelyed egyes oldalai, például a kapcsolattartó oldal, nem igényelnek aloldalakat. Kövesd ezeket a tippeket, amikor webhelyed felépítését tervezed meg.

  • Csökkentsd a webhely legfontosabb részeinek eléréséhez szükséges kattintások számát. Alapszabályként lehetővé kell tenni, hogy webhelyed összes oldala kevesebb, mint 3 kattintással elérhető legyen.

  • Tartsd a főoldalak számát 7 alatt. Ha alkategóriákra van szükséged, egyensúlyozd ki az egyes kategóriák számát.

  • Minél egyszerűbb, annál jobb. Könnyebb lefelé görgetni, mint egy bonyolult menüben keresgélni. Ha azon kapod magad hogy alkategóriákat adsz hozzá, valószínűleg túlbonyolítottad a dolgokat.

Fő oldalak

Miután a szerkezet egyértlemű, megtervezheted azt is, hogy miként helyezz el tartalmat webhelyed legfontosabb oldalain. Nem kell túl részletesnek lenned; a címek, a kép és a szövegrész több, mint elegendő.

  • Minden oldalnak egy célja kell, hogy legyen, az oldal összes elemének orientáltnak kell lennie, hogy a látogatók elérjék ezt a célt.

  • A legfontosabb dolgokat helyezd az egyes oldalak tetejére.

  • Ha azt szeretnéd, hogy a látogató tegyen valamit az oldalon (pl. töltsön ki egy űrlapot, kattintson egy gombra, vásároljon…), akkor az oldal elején és végén is szerepeltess egy cselekvésre ösztönző gombot vagy felhívást.

3. lépés: Dizájn

Eljött az ideje, hogy elkezdj dolgozni az online eszközzel.

Látogass el a Webnode portálra, és kattints a “Kezdd el” gombra. Miután kitöltötted a hitelesítő adataidat, megjelenik egy sor előre megtervezett sablon, amelyet felhasználhatsz webhelyed felépítéséhez. Keresd meg azokat, amelyek hasonlóak a rajzaidhoz. Szűrhetsz kategória szerint, és megkeresheted a tevékenységedhez készült sablonokat.

Ne aggódj, ha nincs pontosan olyan sablon, amilyet szeretnél, vagy hiányzik az üzleti kategória. Minden sablon minden eleme testreszabható a kívánt szerkezet és megjelenés elérése érdekében.

A sablonok üzleti weboldalához való használatának egyik előnye, hogy profi tervezők hozták létre őket. Ez olyan szakmai tudás, amelyért nem kell fizetned. Egyszerűen feltöltheted a tartalmat, és koncentrálhatsz a weboldal tervezésére és használhatóságára.

Így készíthetsz egy teljesen működőképes weboldalt egyetlen délután alatt.

Szeretnéd testre szabni a weboldalt, hogy illeszkedjen a márkanévhez? Nem gond, a következő tippek segítenek a hatásos eredmény elérésében:

  • A kevesebb néha több: Az egyszerű kialakítás jobban működik. Az oldalon lévő elemek számának korlátozása megkönnyíti a látogató figyelmének oda vonzását, ahol ez fontos. Különösen azokon az oldalakon, ahol azt szeretnéd, hogy a látogató tegyen valamit (töltse ki az űrlapot, iratkozzon fel a levelezőlistára, vásároljon…)

  • Vizuális hierarchia: Ha egy oldal összes elemének azonos a láthatósága, akkor nehéz lesz irányítani a látogató figyelmét. A legfontosabb elemeknek nagyobb hangsúlyt kell kapniuk (nagyobbak legyenek, helyezkedjenek el az oldal tetején, legyenek kontrasztosabbak az oldal háttérével …)

  • Szöveg színe és tipográfiája: Légy óvatos a szövegeid tipográfiájával és színével. Könnyen olvashatónak és elég kontrasztosnak kell lennie az oldal hátterével.

  • „A hajtás felett”: Ez a terület jelenik meg a képernyőn anélkül, hogy bárkinek lejjebb kellene görgetnie. Ha az szeretnéd, hogy látogatóid feltétlenül lássanak valamit, ezen a területen helyezd el. A legtöbb látogató nem görget az egyes oldalak aljára. Ezt tartsd szem előtt, amikor létrehozod a weboldaladat.

  • Vizuális segédeszközök: Kis utalásokkal felhívhatod a figyelmet a „cselekvésre ösztönzésre”, az űrlapokra vagy a gombokra. Nyilak vagy képek azokról az emberekről, akik arra a helyre néznek, ahova a látogatókat szeretnéd, hogy nézzenek jól működhet.

4. lépés: Tartalom és multimédia

Miután kiválasztottál egy sablont, ideje hozzáadni a tartalmat. Ez minden weboldal legfontosabb része, hiszen ez vonzza a látogatókat és arra készteti őket, hogy a webhelyen maradjanak. A webhely rangsorolása szintén nagymértékben függ a tartalmától.

A cikk első lépésében eldöntötted, mi a célja a webhelyednek. A választásod alapján most különféle részeket kell hangsúlyoznod.

  • Ha az a célod, hogy információval szolgálj jelenlegi ügyfeleidnek, akkor a legfontosabb az elérhetőség, a termékek / szolgáltatások rövid bemutatása és esetleg egy foglalási űrlap lesz.

  • Ha új ügyfeleket szeretnél szerezni, a tartalomnak a promócióra kell összpontosítania. Magyarázd el meggyőzően, mit csinálsz, és miért vagy jobb a versenytársaidnál. A webhely legfontosabb része termékeidnek és szolgáltatásaidnak bemutatása lesz.

  • Az online értékesítéshez különös figyelmet kell fordítanod a termékoldalakra. Ne felejts el bizalmat építeni az elégedett ügyfelek véleményeinek publikálásával.

Írás stílus

Az interneten való olvasás nem azonos a könyv olvasásával. Az emberek inkább gyorsan a tartalomra pillantanak, és végig siklanak rajta, hogy megtalálják a legfontosabb vagy legérdekesebb részeket. Ez arra kényszerít minket, hogy kicsit másképp írjunk.

A tervezésről szólva, minél egyszerűbb, annál jobb. Használj rövid szavakat és kifejezéseket. Kerüld a túl hosszú bekezdéseket, amelyek leterhelhetik az olvasót.

Beszélj közvetlenül az olvasóhoz, ahelyett, hogy személytelen kifejezéseket használnál. Jelöld ki a fontos ötleteket különböző szövegformátumok, például félkövér vagy dőlt betű használatával.

Képek

Mivel az internetkapcsolat gyorsabb lett, a weboldalak csökkentették a szöveg mennyiségét, és nagymértékben támaszkodnak fényképekre és videókra.

Gondosan válaszd ki a weboldalhoz tartozó képeket. Ha megengedheted magadnak, használj jó minőségű fotókat. A rossz minőségű képek károsítják vállalkozásod benyomását.

Alternatív megoldásként jó minőségű képeket kereshetsz kép bankokban. A Webnode weboldal készítő egy nagy fotógyűjteményt tartalmaz, amelyeket ingyen használhatsz weboldaladon. Ha állományképeket használsz, kerüld azokat, amelyeket sok más oldalon használnak, nehogy hamis benyomást kelts.

Jó ötlet lehet, ha felveszed a csapatod fényképeit a kapcsolattartó oldalra. Ettől a vállalatod elérhetőbbé és valóságosabbá válik.

Videó

A videó nagyszerű módja egy termék vagy szolgáltatás bemutatásának. Csakúgy, mint a képek esetében, ez is igényel egy bizonyos minőséget, hogy jó benyomást keltsen.

A videó elhelyezése is fontos. Amennyiben ez egy rövid videó, amely bemutatja cégedet vagy termékedet, tedd az oldal tetejére. A további információkat tartalmazó hosszabb videókat jobb az oldal alján elhelyezni.

Az oldal hátterébe is helyezhetsz el videót. Ennek nagy hatása lehet, ha jól sikerül. Ha videót szeretnél háttérként használni, válassz jó minőségű, loopolásra (újra játszásra) alkalmas videót (egyenlő az eleje és a vége).

Jogi szempontok

2018 májusa óta eleget kell tenni az Általános Adatvédelmi Szabályzatnak (GDPR). Ez lényegében azt jelenti, hogy a látogatók engedélyét kell kérned az adataik mentésére, amikor meglátogatják a webhelyedet vagy kitöltenek egy űrlapot.

A Webnode lehetővé teszi, hogy ezt úgy oldd meg, hogy cookie-sávot és hozzájárulási mezőt helyezz el az űrlapokhoz. Szükség esetén más, harmadik féltől származó megoldásokat is megvalósíthatsz widgeteken keresztül (apró kódrészletek, amelyeket hozzáadhatsz a webhelyhez, hogy meghatározott funkciókkal rendelkezzen).

Ne felejts el más jogi szövegeket, például az eladási feltételeket is feltüntetni a cég adataival. Amellett, hogy ez követelmény, ezen oldalak puszta jelenléte önmagában is hozzájárul a látogatók bizalmának elnyeréséhez.

Vedd fel a kapcsolatot az ügyvédeddel, ha további információra van szükséged a jogi oldalakon feltüntetendő információkkal kapcsolatban.

5. lépés: Promóció

Ha új ügyfelek megszerzése vagy online értékesítés a célod, akkor a munkád éppen csak elkezdődött. Weboldaladat reklámoznod is kell.

Általában kétféle módon lehet egy webhelyet népszerűsíteni, hogy a látogatók érdeklődjenek a termékeid / szolgáltatásaid iránt. PPC (Pay per click, azaz kattintásonkénti fizetés) vagy SEO (Search Engine Optimalization, azaz Keresőoptimalizálás).

  • PPC: Helyezd weboldaladat a Google vagy a Bing fizetett eredményei közé, hogy megjelenjenek, amikor a látogatók a te termékeidre / szolgáltatásaidra keresnek.

  • SEO: Hozd létre a vásárlók által keresett témákról szóló tartalmat, és termékeidet később kínáld fel.

Ezek a módszerek nem kizárólagosak. Míg a PPC azonnali eredményt ad, a SEO időbe telik. Ha van rá keret, akkor célszerű egy PPC kampánnyal kezdeni, miközben webhelyed SEO-ján dolgozol. Így már egészen a kezdetektől látogatókat vonzhatsz a weboldaladra.

Ha PPC kampányt hozol létre, használd webhelyed céljára összpontosító oldalakat (ahol a potenciális ügyfél felveheti veled a kapcsolatot vagy hogy vásároljanak valamit). Létrehozhatsz olyan speciális oldalakat is a PPC kampányodhoz, amelyeknek nem kell elérhetőnek lenniük a webhely menüjében. Ahhoz, hogy forgalmat szerezz a SEO segítségével, minőségi tartalom szükséges. A legjobb módszer az, ha egy blogot vezetsz a weboldaladon, és rendszeresen írsz bele, frissíted. A Webnode segítségével bármikor hozzáadhatsz blogot a webhelyedhez.

A cél a potenciális ügyfelek felmerülő kérdéseinek a megválaszolása, hogy vásárláskor már ismerjék az üzletedet. Például egy kertészeti eszközöket árusító társaság olyan blogot hozhat létre, amelyben a kertek fenntartására vagy a kasza kiválasztására szóló tippek találhatóak.

Bár a blog fenntartása bizonyos kiadásokat igényel, ez az ingyenes látogatások forrása, amelynek a hiányát egyszerűen nem mulaszthatod el. Tudj meg többet a webhely optimalizálásáról az SEO útmutatóban!

Van még kérdésed arról, hogyan lehet professzionális weboldalt létrehozni? Használd az alábbi „megjegyzések“ részt. A Webnode tervezési és marketing szakemberei segítenek megoldani.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Még nincsenek megjegyzések. Legyél te az első!