Hogyan készítsük fel webáruházunkat az ünnepi időszakra?

Gondolhatod, az ősz még alig kezdődött el, de mi már cikkeket osztunk meg a karácsonyi időszakról. Ez nem csak azért van, mert szeretjük a karácsonyi ünnepeket. Az igazság az, hogy az ünnepi vásárlási őrület korán kezdődik és ha egy webáruház tulajdonosa vagy akkor jobb időben felkészülni.

Ha Google Trends-ben rákeresel a “karácsonyi ajándékok” kulcsszóra, látni fogod, hogy már októbertől elkezd növekedni az felhasználók száma, akik karácsonyi ajándék ötleteket keresnek és ez folyamatosan növekszik egészen karácsony napjáig.

Úgy tűnik, hogy rengetegen már korán elkezdenek gondolkodni a karácsonyi ajándékokon, hogy időben elkészüljenek minden ajándékkal. Ami a felelősségteljes webáruház tulajdonosokat illeti, a termékek felhalmozása nem az egyetlen módja, amivel az ünnepi szezonra készülhet. Nagyon fontos, hogy felkészüljünk az ajándék kereső felhasználókra is.

Készülj az ünnepekre, de ne vidd túlzásba

Mindenki szereti a karácsonyi hangulatú weboldalakat és semmi nem hoz úgy lázba minket, mint a hulló hópelyhek és színes égők. Bárkivel előfordulhat, hogy túlzásba esik és ez gyakran egy csicsás webáruházat eredményezhet. Ne kövesd el ugyan azt a hibát. Ügyelj arra, hogy weboldalad klasszikus és egyszerű maradjon, hogy ne terelje el vásárlóid figyelmét az igazi céltól, a termékek vásárlásától. Tehát használd az ünnepi háttereket és képeket mérsékelten és ellenőrizd, hogy oldalad betöltési sebessége villámgyors maradt-e. Ezt megteheted a Google ezen eszközével.

Egyszerű navigáció

Ügyelj rá, hogy vásárlóid könnyedén navigálhassák weboldalad. Tartsd tisztán főmenüd, emeld ki a legkelendőbb termékeidet és hozz létre új ünnepi kategóriákat, mint például “Ajándékok férfiaknak”, “Ajándékok gyerekeknek” vagy “Karácsonyi ajándékok”, így látogatóid könnyen megtalálhatják, amit keresnek.

Tetszetős képek termékeidről

Ha eddig nem osztottál meg termékeidről kiemelkedő minőségű képeket, akkor itt az ideje, hogy ezt megtedd. Amikor új vásárlók látogatnak el webáruházadba, az utolsó dolog, amit szeretnél az az, hogy elriasztod őket amatőr fotókkal. Egyszerűen mindenki számára vonzóbbak a jó megjelenésű képek. Ezért fektess elég időt és energiát, hogy professzionális képeket ossz meg termékeidről.

Ezen cikk első részében már említettük oldalaid betöltési sebességét, ez annyira meghatározó hatással lehet webáruházad sikerére, hogy ezt szeretnénk még egyszer hangsúlyozni – ne felejtsd el optimizálni képeid méretét, hogy ezek ne lassítsák le weboldalad betöltési sebességét.

Készülj akciókkal

A karácsony közeledtével mindenki akciókra és különleges ajánlatokra számít üzletekben és webáruházakban egyaránt. A Webnode kedvezmény funkciókkal rengeteg kedvező lehetőséget kínálhatsz vásárlóidnak, mint például ingyenes házhoz szállítás, százalékos vagy összeg alapú kedvezmények és promóciós kódok. Ha szeretnéd tudni, hogy ezeket a funkciókat, hogyan állíthatod be, olvasd el egyszerű útmutatónkat kedvezményekről és promóciós kódokról.

Hozz létre egy GYIK tartalmat

Mielőtt bárki bármit vásárolna, először szeretnének többet tudni szállítási lehetőségeidről, az ünnepek előtti kézbesítések határ idejéről, visszatérítési szabályokról és az általad kínált fizetési lehetőségekről. Miért ne tennéd ezt könnyebbé vásárlóid számára? Készíts egy speciális oldalt, ahol gyakori kérdésekre egyszerű válaszokat találhatnak az érdeklődők. Ez felgyorsíthatja a vásárlási folyamatot és ezzel sok időt megspórolhatsz.

Szolgáltass ügyfélszolgálatot

Vásárlóidnak további kérdései akadhatnak még akkor is ha egy remek GYIK oldalt hoztál létre számukra. Ezeket ajánlatos a lehető leghamarabb megválaszolni. Bizonyosodj meg róla, hogy elérhetőségeid jól láthatóak a vásárlók számára és Te vagy alkalmazottjaid rendelkezésre állnak a kérdések megválaszolására. Ha lehetséges, adj oldaladhoz egy online csevegési opciót a sürgős kérdések megválaszolásához.

Győződj meg róla, hogy webáruházad mobil-barát

Ha Webnode webszerkesztőben hoztad létre webáruházad, akkor fellélegezhetsz, mert ezt a problémát a Webnode megoldotta számodra. Ugyanis minden Webnode sablon mobil-barát, vagyis automatikusan megváltoztatja webáruházad megjelenését, hogy illeszkedjenek a különböző eszközökhöz. Ha még nem tetted meg, ellenőrizd, hogy webáruházad tökéletesen működik-e mobil készüléken és táblagépeken is, így pontosan tudni fogod, hogy hogyan működik a vásárlási folyamat.

Reklámozd termékeid

Amint webáruházad készen áll, ideje elgondolkozni ennek reklámozásán. Több lehetőséggel is rendelkezel:

Hírlevél küldése – Ha már rendelkezel állandó ügyfélkörrel, készíts számukra hírleveleket. Küldhetsz ügyfeleidnek testreszabott ajándék ötleteket, kedvezményeket vagy ingyenes házhozszállítást kínálhatsz, hogy vásárlásra buzdítsd ügyfeleid. Ha korábban még nem próbáltál marketing e-maileket küldeni, akkor próbáld ki a Mailchimp remekül megtervezett sablonjait és intuitív eszközeit.

Fizetett hirdetés – A leggyakoribb fizetett hirdetések formái a PPC kampányok a Google vagy a Facebook felületén. Továbbá szeretnénk felhívni figyelmed a YouTube videó hirdetéseire vagy az Instagram-on történő hirdetésekre. Gondold át, hogy melyik hirdetési lehetőség a legmegfelelőbb webáruházad számára, de ne feledd, ha erős versenytársaid vannak, őket túl kell licitálnod, így drágulhatnak a hirdetések.

Blog cikkek – Ha blogger vagy akkor ez természetes, hogy ünnepi témájú cikkeket írsz az év ezen szakaszában. Mindenkinek szüksége van egy kis inspirációra és tanácsra a vásárláshoz.

Közösségi oldalak – Ez a tipp nyílvánvaló lehet, de meg kell említenünk, hogy a közösségi oldalak tökéletes hely az ünnepi cikkek megosztására, termékeid népszerűsítésére és hogy többet megismerjék webáruházát. Ha van időd készíts előre pár cikket, amit meg szeretnél osztani vagy csak tervezd meg mit fogsz megosztani.

Ez volt az utolsó tanácsunk. Webáruházad felkészítése az ünnepi időszakra kemény munkának tűnhet, de ha most belekezdessz és követed tippjeinket, akkor mindennel elkészülhetsz időben, stressz mentesen.

Van valami hozzáfűzni valód? Te hogyan készíted fel webáruházad az ünnepi időszakra? Tudasd velünk hozzászólásodban.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Még nincsenek megjegyzések. Legyél te az első!