Hogyan keress pénzt blogoddal

Függetlenül attól, hogy személyes hobbi blogod, vagy üzleti honlapod blogját szerkeszted, biztosan kereshetsz pénzt belőle. Ez csak egy kis időt és erőfeszítést igényel. Nézd át ezeket a bevált stratégiákat és gondolkodj el azon, hogy az üzleti céljaid és közönséged szempontjából, melyik lehet a legjövedelmezőbb.

Az emberek imádják a blogokat. Elolvassuk őket, gondolkodunk rajtuk és nem csak termékeink promotálására használhatjuk, hanem képviselik hobbijainkat és törekvéseinket. Nyilvánvaló, hogy van rá lehetőség, hogy pénzt keressünk blogunkból, különben nem lenne ekkora a versengés a blogok világában. Ha van egy stabil blogod, amit az emberek szeretnek olvasni, hogyan lehet a forgalmat és a közönséget valós bevétellé alakítani?

A blogolás alapvető szabályai

Mielőtt belemerülnénk a különböző bevételi lehetőségekbe, szükséges, hogy lefektessük a blogolás aranyszabályait. Ha ezeket betartod, akkor idővel sikerülhet. Ha ezeket figyelmen kívül hagyod, lehetetlenné teszed, hogy valódi forgalmat szerezz és hogy blogodból pénzt keress. Akár már szerkesztetted blogod vagy akár még el sem kezdted, győződj meg róla, hogy a helyes úton jársz. Az első dolog, amit meg kell tenned az az, hogy létrehozz egy sikeres blogot.

 

Tartsd észben, hogy…

  • Jól válaszd meg blogod témáját. Az első lépés, hogy találj egy egyedi témát, ami számodra és olvasóid számára is érdekes lehet. Fókuszálj arra, hogy értékes tartalmakat tegyél közzé. Miben vagy szakértő? Jól megértetsz dolgokat az emberekkel? Az is fontos, hogy megértsd és szemügyre vedd versenytársaid.
  • Alkoss cikkeket egy adott közönség számára. Kik azok az olvasók, akiket érdekelhet blogod? Milyen hangnemben fogsz beszélni közönségedhez? Ismerned kell olvasóid.
  • Hozz létre bámulatos minőségű cikkeket. Ez a legfontosabb lépés, hogy kitűnő blogot alkothass. Ez magától értetődő, de a legnehezebb feladat. A blogolás nem csak arról szól, hogy írsz egy hatalmas cikket. Cikkeid tartalma legyen alapos, jól megfogalmazott és hivatkozz a felhasznált forrásokra is. Blogod legyen praktikus, informatív, részletes, könnyen követhető, megbízható, szórakoztató és egyedi.
  • Készíts egy professzionális weboldalt. Az biztos, hogy nem jutsz messzire egy csúnya, szakszerűtlen vagy elavult weboldallal. Az arculatnak ki kell egészítenie írási képességeid. Használj olyan sablont, ami biztosan megfelel az aktuális trendnek.
Webnode blog sablonok
  • Elkötelezettség és növekedés. A minőségi tartalom sajnos nem elég az olvasók megtartására és növelésére. Valószínűleg izzadnod kell majd, hogy megszerezd az első 100 vagy 1000 látogatót. A blogod ösztönzi látogatóid, hogy elég időt töltsenek el olvasással, követéssel és fórumozással? Tedd lehetővé látogatóid számára, hogy eszmecserét folytassanak egymással, például fórummal vagy kommentekkel. Az is szükséges, hogy minden tőled telhetőt megtegyél blogod reklámozása érdekében. Erre használj közösségi oldalakat és válaszolj a hozzászólásokra.
  • Válj nagyhatalommá! Minél több olvasód van, annál biztosabb, hogy blogod jövedelmező lesz. Legyél szakértő a témában, amiről írsz. Ha vannak követőid a közösségi oldaladon és már egy elismert blogger lettél, akkor lesz alkalmad pénz keresésre, csak ki kell használnod a lehetőségeket.
  • A hűség díjazása. Különböző módszerek vannak arra, hogy elkerüld a közönséged elvesztését vagy látogatód érdektelenné válását. Például biztosíts izgalmas nyereményjátékokat, vagy kínálj extra tartalmakat feliratkozóidnak. Bírd őket maradásra.

Blogod sikeres? Most már készen állsz, hogy bevételt produkálj.

8 pénzkeresési módszer blogoddal

Sikeresen létrehoztad blogod és van egy hűséges közönséged. Ez a megfelelő pillanat, hogy stratégiát válassz, hogyan tegyél szert bevételre. Több közvetett és közvetlen módszer létezik. Közvetlen módszerek azok, amikor olyan cikkeket osztasz meg, melyek közvetlenül kapcsolódnak a pénzforráshoz. A közvetett módszer az, amikor cikkeid arra használod, hogy a tartalmakkal olyan közönséget szólíts meg, akik a jövőben ügyfeleiddé válhatnak. Vessünk egy pillantást a leggyakoribb és legbeváltabb pénzkeresési stratégiákra.

1. Reklám bannerek és hirdetések

Valószínűleg sejted, hogy ezek a módszerekkel hogyan kereshetsz pénzt: minden látogató kattintásáért fizetnek, vagy minden 1000 oldal látogatásért. Feliratkozhatsz egy szolgáltatóhoz, ők megadnak egy kódot, amit weboldaladra helyezel. A szolgáltató ezután hirdetéseket küld weboldaladra, akár képeket vagy szöveget. A legismertebb szolgáltató a Google AdSense. A megkereshető összeg weboldalad forgalmadtól függ és attól, hogy hányan hajlandóak a hirdetésre kattintani. Hacsak nincs méretes forgalmad naponta, jövedelmed minimális lesz. Ne feledd, hogy hirdetések elterelhetik olvasóid figyelmét és ronthatják közönséged tapasztalataid weboldaladon.

Weboldal reklám elrendezése – példa

2. Partnerprogramok

Ha nincs saját terméked vagy szolgáltatásod, amit eladhatnál, akkor reklámozhatod valaki más termékeit és jutalékot kaphatsz az affiliate linken keresztül történő értékesítésért (vagy más tevékenységért). Elegendő, ha olyan partnerprogramra iratkozol fel, ami összhangban van cikkeddel. Feliratkozol egy külső cég partnerprogramjára, amely így partnered lesz. Ezután egyedi linket kapsz a termékekhez, amelyek segítenek nyomon követni blogod által hivatkozott termékeket. Ezeket a linkeket bannerek, szöveges linkek vagy bármilyen ajánlat formájában hozzáadhatod weboldaladhoz az értékesítés megkönnyítése érdekében. Ha valaki rákattint és megvásárolja a terméket, jutalékot kapsz. Például, ha reklámozod a Webnode-ot, akkor 100 dollárt kapsz ha valaki először fizet a Webnode szolgáltatásaiért az általad megosztott linken keresztül. Az Társvállalkozási programnak köszönhetően automatizált passzív jövedelemáramlást hozhatsz létre.

Webnode Társvállalkozási program

3. Szponzorálás

Mások szponzorálhatnak téged és adhatsz egy kis helyet a szponzorált tartalomnak weboldaladon. Például ügynökségek vagy cégek kapcsolatba léphetnek veled, hogy írj egy cikket termékeikről, szolgáltatásaikról. Érdemes őszintének lenni és szponzoráltnak címkézni ezeket a tartalmat. A legtöbb olvasó nem bánja, ha itt ott hirdetést talál, azonban kárt okozhat hírnevednek, ha túl sok reklám van a weboldaladon. Próbáld meg jól megválasztani hirdetéseid, legjobb, ha kiegészítik cikkeid és ezek értékesek a látogatóid számára és nem pusztán kereskedelmi jellegűek.

A blogod ne így nézzen ki, legyen átlátható

4. Kézzel fogható termékek

Bloggerek kézzel fogható termékek értékesítéséből is szert tehetnek bevételre. Fotókról, divatról, utazásról, egészséges életmódról blogolsz? Mit szólsz egy online áruház létrehozásához, ahol kamerákat, kézzel készített ruhákat, hátizsákokat, organikus teákat árulhatnál? A termékek esetében tárolására és szállítására is szükség van, de az előnye, hogy sokszor könnyebb eladni, mint a digitális termékeket. Egyértelműen, egy ilyen vállalkozás létrehozása költséges lehet, mert a logisztikát és ügyfélszolgálatot is intézned kell, de pontos tervezéssel és szenvedéllyel nagy sikert arathatsz.

Házi készítésű lekvárok, amelyeket élelmiszer-blogger készít és értékesít

5. Digitális termékek, letöltések és E-könyvek

Az E-könyvek vagy a letölthető tartalmak értékesítése, amelyek blogod témájához igazodnak, nagyszerű módja az online értékesítésnek. Minden alkalommal, amikor reklámozod E-könyvedet, támogatod blogodat és saját márkaneved is. Természetesen, ha azt szeretnéd, hogy felhasználóid fizessenek, abban az esetben a tartalomnak többet kell adnia annál, amit blogodban ingyenesen kínálsz (hosszabb, részletesebb, jobban megtervezett). Ez a stratégia legnagyobb hátulütője, hogy előzetesen sokat kell dolgozni rajta és temérdek időt vesz igénybe. Másrészt E-könyved ingyenesen is elérhetővé teheted, hogy ösztönözd olvasóid, hogy feliratkozzanak e-mail listádra vagy akár E-könyvedben is hirdethetsz.

Adj hozzá valamit közönséged könyvtárához! Csak kattintaniuk kell.

6. Online tanfolyamok és workshopok

Hasonlóan, mint az E-könyvek esetében, taníthatod látogatóidat. Ezt kínálhatod online kurzus, webinárium vagy workshop formájában. A lényeg, hogy hozz létre egy interaktív útmutatót, ahol lépésről lépésre megtanítasz olvasóidnak valamit, amiben szakértő vagy. Átgondolhatod, hogy egyszeri díjat vagy havi díjat számolsz fel érte. Mindenesetre valami nagyon különlegeset kell létrehoznod, mert számos weboldal online kurzusokat ingyen kínál. A stratégia hátránya, hogy még a letölthető termékeknél is több időt vesz igénybe, viszont ha elég keményen dolgozol rajta, rengeteg bevételre tehetsz szert.

Az online tanítás egyre népszerűbbé válik

7. Továbbfejlesztés és tanácsadás

Látogatókat szereztél blogoddal, szakértő vagy blogod témájában, így ajánlhatsz tanácsadást. Tanácsadással magasabb szintre emelheted blogodban már megszokott oktatásod. Ez a stratégia magas bevételi potenciállal rendelkezik: Te szabod meg az árakat. Legjobb, ha ésszerű és elfogadható árakat szabsz meg. Ahogy több tapasztalatot szerzel, úgy növelheted tarifáid. Ne feledd, hogy a tanácsadói karrier előkészítése sok időt vesz igénybe. A passzív jövedelmet már nem is említjük.

Inkább olvasnál szakértőtől, vagy találkoznál vele?

8. Adományok

Ez talán a legegyszerűbb módja annak, hogy pénzt keress online. Ha felhasználóid ingyen élvezik tartalmad, miért ne kérhetnéd meg őket, hogy adományukkal segítsék munkádat? Emlékszel azokra a „Hívj meg egy kávéra” gombokra honlapokon? Ez az adományozás egyik formája. Használhatsz PayPal gombokat, megadhatod bankszámlád adatait stb.

Olyan sok weboldal van, amelyet minden nap ingyenesen használunk. Hívj meg egy kávéra köszönetként.

Összefoglalva

Létre kell hoznod saját blogod, írj keresett blogbejegyzéseket és szerezz forgalmat. Ahhoz, hogy bevételhez juss, meg kell találnod a számodra leginkább megfelelő pénzügyi stratégiát. Például ajánlj releváns társvállalkozási termékeket, hozz létre e-mail listát az előfizetőidnek, küldd el nekik E-könyvedet, és fogadj felajánlásokat weboldaladon. Ne feledd, ha nem látod azonnali az eredményét, nem feltétlenül jelenti azt, hogy nem működik. Ez gyakran azt jelenti, hogy folytatni kell kitartóan és keményen dolgozni rajta. A nagy játékosok sem egyik napról a másikra jutottak el oda, ahol most vannak, csak nem adták fel, mielőtt elérték volna céljukat.

Melyik stratégiát választottad? Vagy neked melyik volt a legsikeresebb? Tudasd velünk hozzászólásodban!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Még nincsenek megjegyzések. Legyél te az első!